Gå til innhold

Svangerskap og sex

Anbefalte innlegg

Er klar over at det er anbefalt å ha et så normalt sexliv som vanlig dersom man føler for det gjennom svangerskapet. Men jeg er likevel bekymret for at jeg utsetter fosteret for noen fare... er det noen som har noen beroligende ord i forbindelse med dette? :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8375629-svangerskap-og-sex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var livredd for å skade fosteret de første ukene... Sånn hadde jeg det i de forrige svangerskapene også. Det hjalp ikke stort at jeg aborterte i uke 14 i mitt andre svangerskap (må få presisere at dette IKKE skjedde etter sex!!!) - får panikk hver gang det blir blod på papiret... Og det fikk jeg mye av i svangerskap nr 3. Blødde som en foss i uke 11 og 12, men barnet kom når det skulle og var frisk og rask. I dette svangerskapet har jeg hatt blødninger etter sex 3 ganger og ble redd de 2 første gangene. Nå vet jeg at det er helt ufarlig. Det er bare små blodkar som ryker og barnet er sprell levende der inne i magen min. Så jeg nyter seksuallivets gleder og satser på at det går fint. Kos deg du - det er vitenskapelig bevist at morens orgasmer er bra for barnet. Det er faktisk mindre sjanse til å abortere dersom koser seg under svangerskapet!

Ikke vet jeg om orgasme er dokumentert bra for barnet, men har lest at det skal være bra for mammaen fordi det gjør at hun slapper av i underlivs-musklene, og det kan gjøre at fødselen går lettere.

Jeg har i det minste sett en tegning av vagina, hvor penis støter under samleiet, og det treffes Ikke i åpningen på livmorhalsen, men på "skrått". Dette var meget betryggende for meg ihvertfall. Og ja, det er blodkar som sprenges når man får blødninger under/opp til 24 timer etter samleiet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...