Gå til innhold

Kjeftet dere på jordmor under fødselen? (Stjålet fra småtroll)


-carina-

Anbefalte innlegg

Jeg var så heldig å ha en ganske lett fødsel. Dessuten så hadde jeg liksom ikke lyst til å "dumme meg ut". Så jeg kjeftet ikke i det hele tatt. Men hadde nok med meg selv, så jeg lå med øynene lukket nesten hele tiden mens jeg hadde pressrier (1 time og 20 minutter)...

 

Kjeftet dere på jordmor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, kjeftet ikke ved noen av fødslene. Fikk kjeft AV jordmoren under første fødsel, måtte slutte å skrike og presse istedet..hehe...Det husket jeg andre gangen, så lagde ikke en lyd under fødselen selv om den tok 23 timer. Presset selv når jeg ikke hadde mer pressrier, ville ikke få kjeft denne gangen og:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke kjeftet på noen jordmor, jeg. Første gangen tok det litt tid (5 timer fra jeg kom til sykehuset), syntes ikke jeg fikk så mye hjelp til å finne ut hvordan jeg skulle trykke, og var litt lammet av hvor utrolig vondt det var. Men det gikk jo greit;-)

 

Andre gangen tenkte jeg at, jepp, så vondt var det! Men fikk god kjemi med jordmor, hun sa at jenta mi kom til å være ute til vaktskiftet - jeg kikket på klokken og tenkte 1 1/2 time - nei, det tror ikke jeg! Men kjeftet ikke på henne på det, da! Bare holdt ut i til 1 1/2 time over vaktskifte - og samme jordmoren ble med til "mål"!

 

Lillemor hadde litt dårligere tid, hun. Jeg sendte et meget stygt blikk til en barnepleier. Jeg satt i rullestol med heftige rier, og tenkte at her er det ikke lenge igjen til dette barnet kommer. Så kommer denne barnepleieren og spør: Hva er det du skal her idag, da! Når jeg tenker på det nå var det jo ment å være morsomt, men det var ikke spesielt morsomt akkurat da - hehe! Jeg klemte hånden til jordmoren istedenfor mannen min da han var å parkerte bilen, og hun gjorde en god jobb hun. På 40 minutter var lillemor ute - rakk ikke kjefte da, vet du!

 

Så jeg synes jeg har vært heldig med jordmødrene til barna mine, jeg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg kjeftet ikke på jordmor, for hun var så utrolig snill, men det kan nok hende jeg hørtes litt sint ut da hun absolutt skulle sjekke åpningen mens jeg hadde en rie ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var stille og rolig helt til hun fortalte meg at det ikke var noen vits i å hyle (hylte 3 ganger på slutten, da hadde jeg vært i samme fødestua i 48 timer og var sliten), da fikk hun beskjed om å holde kjeften sin, for det kunne ikke hun vite noe om.

 

Og den står jeg faktisk for i dag:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det falt meg ikke inn, som dere andre sier, jeg hadde nok med meg selv. Og hvorfor kjefte på ei som var så omsorgsfull og hyggelig som hun jeg hadde, var heldig sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...