Gå til innhold

Totalruptur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om det er større risiko for å få ny totalruptur dersom man har hatt det ved sin forrige fødsel? Føler ikke helt at jeg får noe tydelig svar fra legen min, og jordmor er jo BARE oppsatt på at jeg skal føde uansett (og ikke keisersnitt). Jeg mener, jeg var hos henne i går, og "det går sikkert bra" er ikke noe svar jeg klarer å bli tilfreds/beroliget med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos meg klippet dei sjølv om det er noe dei helst ikke gjør lenger, men det var på grunn av å unngå totalruptur som jeg hadde forrige fødsel. Var noe helt annet hadde kansje vondt nedentil i litt over en uke og i 7 måneder med totalruptur.

Skrevet

Jeg fikk velge,ks eller vanlig fødsel.Bestemte meg ikke før etter siste vekstestemering.Hvor de lå til rette for at babyen var like stor som sist og det kunne bli same shit all over again. Jeg valgte KS med god støtte fra legen faktisk.

Skrevet

Jeg vet ikke, men gruer meg noe voldsomt til denne fødselen, sia jeg revnet så mye sist:( Var plaget i 9 mnd etterpå, og måtte inn og skjære bort "løse deler" som hang og slag. Var grusomt, men JM sier det ikke trenger å skje denne gang. Ungen var ikke spesiellt stor heller, 3800 og 35 rundt hodet.

Du får ha lykke til:)

Skrevet

Huff, ja - gruer meg veeeeldig. Vet ikke hva som er best heller, å ta sjansen på at det går bra med vanlig fødsel eller ta keisersnitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...