Gå til innhold

Samboer strippe på opningen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere prøvd, vet om ei som brukte ting og tang til og strekke med der inni, var vist god virkning.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mulig hun haddde flax fordi det krever litt peiling for å gjøre det riktig.. Det er en del av pensumet i jordmor utdanningen.. det er ikke bare til å tøye å smukk så har det funka liksom--

Skrevet

Gale folk.

Trur ikke noe på at noen gjør dette selv. Er du klar over hvor vondt det gjør? Og hva legen / jordmor gjør? Det er ikke bare forsiktig to fingre litt opp og tøy og bøy. De er oppe i hodet på barnet..

Nei, ingen andre enn legen og jordmor får komme opp der.

Og fyttirakkern - det gjorde dritvondt, så jeg vrengte meg i smerte.

Skrevet

babyer kommer når de er klar de:)

Skrevet

"oppe i hodet" du liksom, er du fjern.....

de tøyer åpningen ja, ingen som graver i noen barnehoder.

man skal være forsiktig med å gjøre det selv, og man skal være svært sikker på hvor morkaken ligger.

Og det gjør vondt!!!

Skrevet

oppe i hodet på barnet??? hehe, nei det er de ikke!

Skrevet

Skal du strippes får du såklart en jordmor el en lege til å gjøre det. Man får da ikke samboeren sin til å gjøre det. herregud.

Og det gjør ikke vondt om man er moden..

Enten det el så har jeg vanvittig høy smerteterskel.

Skrevet

Oppe i hodet - jeg er ikke fjern.

Legen gjorde dette på meg forrige uke, og nei, hun lekte ikke med hodet til barnet mitt og fikla der, men når man har åpning, og den skal tøyes, ja, så ligger faktisk hodet i åpningen.

Jeg spurte og grov om det hun gjorde, av ren nysgjerrighet, og hun kunne fortelle at hun kjente hodet på barnet mitt... Barnet ligger nemlig med hode i åpningen når du er klar for å føde jenter.

Dette ble utført av overlege ved ullevål sykehus..

Fjern du liksom.

Skrevet

De gjorde det sist på meg, og det funka. Var 16 dager på overtid, og var moden, men fy flate hvor vondt det. Jeg gaula det jeg klarte!! Never, ever, igjen!!

Skrevet

Jøss.

Synes ikke det var vondt i det hele tatt jeg.. Til nød ubehagelig.

Ikke rart man har forskjellige opplevelser av fødsler, når noen synes stripping er grusomt og noen ikke opplever det som smerte i det hele tatt.

Skrevet

godiva FØDEKLAR

Da trur jeg seriøst ikke du har gjort det samme som meg og hun andre, det er en muskel som tøyes, en muskel vi i utgangspunktet ikke har kontroll på.

Det er den samme som legen er oppe i når man setter inn spiral også... og auuu, det kjennes..og da tøyes det ikke en gang..

Skrevet

Har sjøl blitt strippet med nr 2 på overtid og eg hadde helt samme opplevelse som Goodiva.....ikke smertefullt men ubehagelig. Dere andre e nesten bare nødt å godta at folk ER forskjellig,oppfatter smerter forskjellig og faktisk er blitt strippet selv om dere mener vi ikke kan ha gjort det samme som dere.

-Kan jo hende vi bare var litt modnere enn dere???

:-)

Skrevet

Vi er alle forskjellige, heldigvis:) ei venninne av meg syns ikke det vondt å føde i det hele tatt, bare litt ubehagelig...syns det var dritvondt det og:)

Skrevet

takk Nr3fødeklar.

Ble tøyd og strippet sist jeg fikk barn. Ble også det for et par dager siden. Og nei synes ikke det var vondt, men ubehagelig..

Første gang var 3 uker over termin og var ikke moden, det var litt mer ubehagelig den gangen enn nå som kroppen min har fattet at den skal hjelpe til litt selv også..

Altså forskjellig oppfatning av smerte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...