Gå til innhold

Kan jeg gi 8-mnd glass?

Anbefalte innlegg

Hei!

Snuppa mi er skikkelig sær i matveiene, og det viser seg at de eneste middagsglassa hun liker er småfolk, og av seksmånedersglassene er det kun "mors lapskaus" som hun synes er skikkelig godt. Hun har akkurat blitt 7 mnd er det da for tidlig å tilby et åttemåneders glass? Klumper liker hun, så om det er større biter i maten er det greit, men jeg tenker om den 8 mnd er hardere for magen eller noe sånt?

Skulle så gjerne funnet noen typer å variere mellom, sånn at hun ikke blir lei, noe hun har en tendens til å bli.. Noen som vet? Eller har noen tips om andre gode glass? Jeg lager ikke babymat selv desverre, er alt for lat og inkompetent på kjøkkenet:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8374964-kan-jeg-gi-8-mnd-glass/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Jeg tror at den eneste forskjellen på 6 og 8 mnd glassene er at det er mer klumper i 8 mnd glassene... Så du kan vel trygt gi av de glassene! :o)

Det er visst superenkelt å lage barnemat selv, har det blitt meg fortalt! ;o) (Er for lat selv også!) Men om dere skal ha poteter og grønnsaker til middag en dag, så er det bare å koke opp litt ekstra. Ta av til jenta di før du salter maten deres. Så er det bare å bruke stavmikseren... Siden Karsten ikke har begynt med middag enda, så har jeg ikke gjort det. Men hadde tenkt til å gjøre det noen av dagene i uka, i hvert fall.... :o)

Jeg har eksprimentert litt der, for jeg synes det liksom går i det samme alt sammen.. Derfor har jeg prøvd å gi 8 mnds glass og det falt ihvertfall i smak her!

Hun får brødskive også så er vant med biter...

Det er jo det samme i de glassene, bare mer utvalg og litt myke biter :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...