Gå til innhold

Kan jeg gi 8-mnd glass?


lille-snupp

Anbefalte innlegg

Hei!

Snuppa mi er skikkelig sær i matveiene, og det viser seg at de eneste middagsglassa hun liker er småfolk, og av seksmånedersglassene er det kun "mors lapskaus" som hun synes er skikkelig godt. Hun har akkurat blitt 7 mnd er det da for tidlig å tilby et åttemåneders glass? Klumper liker hun, så om det er større biter i maten er det greit, men jeg tenker om den 8 mnd er hardere for magen eller noe sånt?

 

Skulle så gjerne funnet noen typer å variere mellom, sånn at hun ikke blir lei, noe hun har en tendens til å bli.. Noen som vet? Eller har noen tips om andre gode glass? Jeg lager ikke babymat selv desverre, er alt for lat og inkompetent på kjøkkenet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Jeg tror at den eneste forskjellen på 6 og 8 mnd glassene er at det er mer klumper i 8 mnd glassene... Så du kan vel trygt gi av de glassene! :o)

 

Det er visst superenkelt å lage barnemat selv, har det blitt meg fortalt! ;o) (Er for lat selv også!) Men om dere skal ha poteter og grønnsaker til middag en dag, så er det bare å koke opp litt ekstra. Ta av til jenta di før du salter maten deres. Så er det bare å bruke stavmikseren... Siden Karsten ikke har begynt med middag enda, så har jeg ikke gjort det. Men hadde tenkt til å gjøre det noen av dagene i uka, i hvert fall.... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har eksprimentert litt der, for jeg synes det liksom går i det samme alt sammen.. Derfor har jeg prøvd å gi 8 mnds glass og det falt ihvertfall i smak her!

Hun får brødskive også så er vant med biter...

Det er jo det samme i de glassene, bare mer utvalg og litt myke biter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gir 8mnd vellingen og det funker kjempefint, men hun liker ikke klumper så har ikke prøvd oss på glass... men har du forresten prøvd HIPP??? Det er det mest populære her!! Spesielt de med mais i, fins 2 ulike typer for 6mnd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene jenter!! Da skal jeg prøve med 8 måneders glass i mårra, så får vi se åssen det går. Det verste som kan skje er vel at hun spytter alt ut igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi hi, vi prøvde faktisk sånne hipp glass, sånne med mais i, og vi holdt på å dø både jeg og synne, var seriøst noe av et vondeste vi har smakt:)

Men takk for tipset:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så ikke før ista at de faktisk putter salt og pepper i 8 mnd glassene...

jeg ville nok venta litt..lag noe hjemmelaget =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...