Gå til innhold

hvor mye mme drikker barna deres?

Anbefalte innlegg

vet det er bare ment som veiledning.. men ifg det som står på pakka som gjennomsnittsmengde, burde Ask være dobbelt så gammel som han er :P

blander opp flasker med ca 165ml og han tømmer de 90% av tiden.. før han skal legge seg får han hele 200ml og de går også rett ned :o

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8374259-hvor-mye-mme-drikker-barna-deres/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amalie spiser for det meste 130, om kvelden lager jg 160, noen ganger spiser hu alt, andre ganger ike.. på nan pakka står det at når de er 3-4 mnd skal de drikke 160-200 ml, det gjør ikke amalie. selvom hun er 3 mnd 6 mars..hehe

Hei

Hun får 145 ml 4 ganger og 180 ml før hun skal legge seg :o)

Bruker Hipp vi da, men følger det som står på nan. Hun klarer ikke 160 ml på dagen ennå, da blir det bare gulp.. Hun er 11 uker til mandag..

Ask blir sulten omtrent hver 4. time... spiser altså 6 ganger om dagen... dvs han får i seg omtrent en liter hver dag! han er 9 uker til tirsdag.... skikkelig matvrak han her :P tar nok etter pappa'n sin.. var også stooor gutt, hehe...

Flott at de spiser syntes jeg :o)

Snupp får mat kl 1930 og da er det natta kl 20. så er det mat igjen kl 0230 og kl 0800 så det går ganske mange timer imellom måltidene på natta, derfor spiser hun bare 5 ganger i døgnet. Hver 4 time på dagen..

Hva veier gutten nå?

Jeg skal veie snupp på mandag.. Blir spennede å se..

vi må ha passert 5 kg nå.. Var 4,4 kg for 3,5 uke siden..

har faktisk ikke peiling på hvor mye han veier nå :o neste kontroll er 22. mars, men jeg tror jeg stikker til helsestasjon til uka, er så nysgjerrig.

vi hadde litt problemer i starten... Ask veide 3550 ved fødsel og 3380 da vi kom hjem... på kontroll (da var han 3 uker) veide han bare 3310! var da jeg begynte med mme, og han gikk opp 1980g på 4 uker! så jeg luurer jo fælt på om han fortsatt legger på seg like mye, eller om han måtte bare ta igjen det han ikke hadde lagt på seg de første 3 ukene!

Annonse

Gutten min er glad i mat, men han spiser ikke så mye egentlig... Fra 80-120 ml på dagen..og kanskje...KANSKJE 150ml før vi legger han....ofte orker han ikke alt da heller... Han spiser det samme i mm, ca 100 ml, men merker at han blir fortere sulten etter han har fått det.

Han slo på stortromma her en kveld da, og drakk 260 ml...det har han ALDRI gjort før...og ikke etter heller...hehehe... Under måltidet kom det en skikkelig full bleie også spiste han resten av de 260.... Trodde han skulle eksplodere.....men som sagt, det har han bare gjort en gang...

han drikker 130-160 ml på dagen. 90-120ml på natta.

Fortsatt vil han ha mat hver 4 time... prøver å gi litt ekstra på kvelden da, men det hjelper ikke stort... Hver 3 time SKAL han ha mat. Dag og natt :( Gleder meg til det blir hver 4 time på natta iallefall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...