Gå til innhold

LadyComp? Hva skal jeg si til sambo???

Anbefalte innlegg

Hvis jeg ikke skal ha barn de neste 3 årene så blir

jeg helt gal av å tenke på at jeg skal gå på piller de neste 3 årene.

Så da må jeg finne på noe annet. Jeg tenkte foreslå LadyComp til sambo. Den er dyrere enn Pearly,

men virker mer sikker på meg? En BabyComp ville nok være uaktuelt, ikke bare pga prisen,

men også pga navnet, he he. Den kommer til å skremme vettet av sambo ;)

Bare Ine, du har kjøpt babycomp? Hva sa du til samboeren din for å få ham med på det?

Noen andre som har erfaringer? Jeg trenger noe glupt å si til kjæresten min sånn at han går

med på det... Uansett vil jeg ikke starte å bruke den før til høsten, men han trenger tid på å

venne seg til tanken, he he.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8374022-ladycomp-hva-skal-jeg-si-til-sambo/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Frøkna!

For en god stund siden bestilte jeg en brosjyre om produktene fra buenaventura. Gikk da ennå på pillen og var igrunn veldig nysgjerrig på produktet - hadde jo lest veldig mye om det på sidene her. Virket nesten for odt til å være sant! Brosjyren er gratis :-)

Fortalte sambo at jeg ikke var fornøyd med å gå på pillen, sa at jeg hadde humørsvingninger (noe han selvsagt la merke til) og at jeg hadde lagt på meg en del. Kan ikke si at jeg har gått ned i vekt av å slutte på pillen, snarere tvert imot hehe... men har heller 5 kg for mye enn å få med ekle bivirkninger av pillen. Jeg gikk også på forskjellige merker: prøvd alt fra microgynon, trionetta, yasmin og loette. Snakket også med legen om prevensjon og fortalte dette til sambo at jeg hadde snakket med henne om det.

Legen hadde ikke hørt så mye om PFC, men anbefalte faktisk Persona. Det hadde hun god erfaring med og hørt mye bra om produktet. Persona går ut på at du måler urinen - ikke hver morgen, men det gir ulike lys på det apparatet også. Koster rundt 600 kroner for apparetet tror jeg.

Vel, tilbake til PFC - sambo leste litt i brosjyren og syntes det virket OK (dette var vel tidlig i høst tror jeg). I oktober sluttet jeg på pillen (han hadde fått beskjed på sommeren om at jeg kom til å slutte). Jeg slutta litt fordi jeg håpet han ville bli klar tidligere, men hadde slutta uansett. Bivikningene var ikke fine for min del, og sexlysten var ikke på topp. Den var jo der, men kroppen og hodet mitt samsvarte ikke, og glidemiddel var ubehagelig det også...

Jeg snakket en god del om teknologien bak, og lurte på hva han syntes. Jeg sa aldri at den het babycomp hehe.... Men at det var tre vaianter, en enkel, en middels og en veldig avansert.

Jeg mottok pakken torsdag (jøpte brukt), og i går satte jeg meg inn i compen (kaller den bare for compen i sambos nærvær hehe). Han har også vært med på 10 enkle trinn for å bli kjent med din babycomp.. hehe... da fikk han også se hvor avansert denne saken er, blant annet med prognose gut/jente etc. Hehehe

Jeg spurte sambo nå nettopp (fortalte at du muligens hadde en litt skeptisk samboer) om hva min samboer trodde første gangen jeg nevnte produktet. Han var da veldig skeptisk, det var fordi han aldri hadde hørt om det før. Han sa da at han ble mer troende til produktet etter å ha lest brosjyren, der står det blant annet om kvinners erfaringer ved bruk av apparatet. I tillegg har jeg saumfart forumet her og på dib angående produktet og latt ham lese andre kvinners erfaringer. Han ser på produktet nå som pålitelig og veldig seriøst.

Likevel har vi nettopp fått produktet, og jeg hadde min første måling i dag tidlig! Var faktisk veldig behagelig å våkne til "musikk" og det var enkelt å putte sensoren inn i munnen. Fikk grønt lys (fikk tr i går) og det er jo meget sikkert. Allerede i dag hadde vi sex uten beskyttelse og det var absolutt anbefalelsesverdig!

Jeg sluttet som sagt på pillen i oktober, og har registrert første dag i menstruasjonene siden den gang inn i compen min nå, på den måten har den litt mer informasjon til å foreta beregninger, selv om temperaturmålingene kommer nå. Likevel er det en innkjøringsfase på 3-6 mndr, så det tar jo tid for den å bli kjent med deg.

Jeg har veldig troen på produktet, men en må jo være nøye med å måle til rett tidspunkt. Er jo en margin på +/- tre timer, så det er jo flott!

Eneste jeg synes er dumt med å ikke gå på pillen, det er at jeg nå får litt mer kviser en tidligere + at jeg savner å kunne hoppe over mensen.. hehe.... men livet mitt er mye bedre nå; sexlivet er bedre og humørsvingningene er ikke slik som før! Dette mener også sambo!

Lykke til med å få din kjære med på denne typen prevensjon!

Jeg har sagt til min at dersom jeg ikke er fornøyd med compen, da er det bare å selge den igjen! Har du råd til babycompen - sats på den! Dere vil jo da kunne bruke den som babyplanlegging siden!

Klem fra Ine

Hei, takk for langt svar. jeg bestilte en brosjyre i høst, men den forsvant i en haug et sted så fikk ikke vist den til sambo.

"problemet" mitt er vel at jeg ikke har så mange bivirkninger av pilla så jeg har ikke så mye jeg kan klage på. Husker jeg gikk på Marvelon for noen år sida og da ble jeg helt ko-ko i hodet, men Yasmin går så og si smertefritt.

Det kan jo hende sexlysten blir litt bedre. Jeg var singel i et halvt års tid og da gikk jeg ikke på pilla. Da hadde jeg lyst på sex hele tida, men det kan jo hende det var fordi jeg hadde hatt sex med den samme fyren i fire år og sexen var ikke særlig god det siste året. Så når jeg ble singel så hoppa jeg rett av pilla. Og da hadde jeg lyst på sex hele tida (vel, ikke HELE tida da), men alt var jo nytt og spennende, så jeg veit ikke om det var det som var tingen. Humøret mitt var heller ikke bedre når jeg ikke var på pilla, men så var jeg også blitt dumpet etter 4 år og hvem vil vel ikke bli deppa av det, he he. Så når jeg møtte min kjære gikk jeg tilbake på pilla og har vært det de siste 2,5 årene (tilsammen ca 7 år). Jeg har humørsvingninger, men jeg veit ikke om det har med pilla å gjøre. De er i alle fall ikke i nærheten av det de var med Marvelon.

I jula hadde jeg noen blødninger, men det er også første gangen. Veit at mange sliter med det, men jeg har aldri hatt det. Så kroppen min er kjipt nok veldig vant til å gå på pilla, det er mer det psykiske det går på. Jeg blir nesten kvalm av å skulle ta den.

Jeg får bestille en brosjyre og vise til sambo. Jeg håper virkelig han har guts til å prøve dette. Det er jo litt dyrt, men jeg har regna på en ladycomp vs pillen og den er spart inn på ca 2,5 år. Så siden han ikke vil ha barn før om 3 år så blir det jo penger spart sånnsett... Jeg har kjøpt p-piller fram til September så det blir ikke før da. Og hvis han ombestemmer seg og vil ha barn før så er den jo god å ha som planlegger. To fluer i en smekk...

Nå skal vi ut og spise Tiramisu... mmmm....

Jeg tror jeg venter en stund med å foreslå dette, skal samle mere info først.

Ha en fin kveld Bare Ine:)

Kos dere ute! Vi lager hjemmelagede hamburge! Nammis! Samle litt informasjon; lurt! Dessuten er det vel god nok grunn å si at du ikke liker å stappe i deg hormoner? Er jo ikke bevist om det er skadelig over lang sikt heller....

Greit å se om kroppen fungerer som det skal uten hormoner: jeg merker stor forskjell!

Slenger meg på med et spørsmål til, lyser den rødt når du er fruktbar/fare for å være det? Hvor lenge før vil du få beskjed? Har også lyst på en sånn, sex med kondom er kjipt og lite spontant... :o) Min sambo nevnte dette som et forslag her om dagen, men da visste jeg lite om det så kanskje jeg skal sjekke ut litt jeg og.. :o)

Annonse

Det er slik at du kan "bla" frem i tid, og få vite sånn noenlunde hva de neste seks dagene bringer. Eks får du grønt flere dager etter hverandre og skal på helgetur, er det unødvendig å ta med compen. Rødt lys betyr fruktbar, mens rødt blinkende lys betyr eggløsning forventes.

Det lyset du får, gjelder i 24 timer.

Nå har jeg bestilt brosjyre. Var inne og så på den Personatesten også. Hvis sambo setter seg på bakbeina med Ladycompen så kan jeg jo foreslå at han kan kjøpe meg en sånn Persona så kan vi få dobbeltsjekka det, da MÅ det vel være safe? Nå har jeg betalt disse fuckings pillene i alle år så kan han bidra med noe han og?

Du finner det inne på buenventura sine sider på nettet! Adressen er www.buenaventura.no

Her er selve linken til der du kan bestille brosjyren: tar litt tid å få åpnet siden.. du ser et blått felt til venstre hvor det står: bestill brosjyre i dag eller noe i den duren.

http://www.mamut.com/buenaventura

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...