Gå til innhold

hvordan undersøker legen om man har PCOS

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du må ta en gynekologisk undersøkelse, med innvendig ultralyd! Dette er ikke vondt i det hele tatt!! Har akkurat tatt det, og akkurat fått påvist pcos oxo...

Det må i tillegg ta blodprøver for å finne ut av hormonnivåer og diverse.

Ikke noe skummelt i det hele tatt!!

Men selvsagt ikke noe særlig morsomt...

klem

Du må nok til vanlig gynekolog ja, pga den ultralyden.

jeg tror du må via fastlegen, men det burde holde å bare ringe å si at du trenger en henvisning dit, fordi du tror du har pcos.

Jeg gikk via time hos fastlegen, og betalte nesten 200kr for at han skulle si at dette ikke var hans beste område, og sendte meg videre!

men be om at han skriver på henvisningen at det "haster pga pcos" el noe sånnt.. eller så kan du risikere å vente på time i 3mnd...

HelseNorge i et nøtteskall... huff..

Hei!

Er det privat gynekolog der du bor? Jeg har ikke hatt kontakt med fastlegen i hele tatt. Bestilte time hos privat gyn. bare for å sjekke om alt var ok. Kunne ikke finne EL. Tok innvendig UL, bl.prøver og svrte på masse spm. Ikke vondt i hele tatt. Fikk også svar på ALT jeg lurte på!!!! Fikk bekreftet at jeg hadde en mild form for pco. Går nå på pergo time som er hormoner som skal sette igang eggløsn. Hormonene har gitt meg EL og kortere syklus ;-)

Ellers må du sikkert bestille time hos fastlegen din og be om at h*n henviser deg til en gynekolog. Er mye billigere å gå den veien. Privat gyn. kan være dyre. Jeg betalt 900 kr. for de 30-45 min. jeg var inne til undesøkelse. Men det var verd hver krone :-)

Jeg kunne krysse ut på et skjema om jeg ville gyn. skulle sende kopi av det hun skrev til min fastlege. Jeg sa ja til det pga. jeg sikkert kommer til å ha kontakt med henne senere i forløpet. Ellers ville ikke fastlegen min ha visst at jeg har hatt kontakt med gyn.

Trenger jo ikke gå til flere leger enn nødvendig.

Gynekologer er jo spesialister på dette området, så de er ofte derfor mer forståelsesfulle :-) Alltid greit å føle seg forstått!!!!

LYKKE TIL

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...