Gå til innhold

November: Hvordan var fødselen din i forhold til hva du hadde trodd?


¤Kab&snuppene2006&2010¤

Anbefalte innlegg

Jeg hadde ikke tenkt så mye så jeg vet ikke helt, men jeg synes det var helt overkommelig..vondt var det jo, men ble ikke helt skremt fra å gjøre det igjen..kan jo håpe på en like grei fødsel da.. men hvem vet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke tenkt så mye på det for alle fødsler er ulike sier de så da ville jeg ta det som det kom.

Men godt var det ikke.... Vil ha flere barn da!! to eller tre stk!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde keisersnitt, men de 18 timen jeg lå med rier, før jeg fikk det, var vonde nok.. Jeg synest riene var vondere denne gangen enn ved forrige fødsel.. Epidural satt bedre da.. Forrige fødsel endte i ks også.:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var ikke sånn som jeg hadde håpet. Jeg hadde trodd at jeg skulle få epidural og at det skulle være mindre vondt(pga den). Evt at jeg skulle greie meg med lystgass hvis den virket bra nok, men det gjorde den ikke.

 

Jeg hadde ikke forberedt meg mentalt på å ikke få epidural, det turte jeg ikke, jeg var redd nok på forhånd. Nå vet jeg ikke om jeg tør å få flere selv om alt gikk bra. Alle jeg sier det til, sier bare at "det gikk jo bra" eller "du taklet smerten så bra" eller "alle sier det rett etter fødselen, men så glemmer man". Jeg har enda ikke glemt, og jeg blir sint på de på sykehuset bare jeg tenker på fødselen og tiden etterpå.

 

Hvis jeg kunne være sikker på at jeg fikk ei lita jente neste gang, ikke en giga-gutt som sist, eller at jeg i det minste fikk epidural, hadde det vært enklere, jeg VIL nemlig ha ett til barn. Jeg satser på stort hukommelsestap i løpet at de neste 2 årene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinnsykt mye værre enn det jeg trodde. Har fremdeles ikke glemt det. Alt blei stressende og vondt. Riene blei satt i gang, vannet tatt, epiduralen slått av tidlig, hjertelyden sank, hadde lege, to jordmødre pluss ei til, blei tatt med vakum, men satt fast med skuldra (så revna så det holdt), hadde navlestrengen en runde rundt, var blå, og de sprang ut med babyen. Så ikke den fine opplevelsen jeg innstilte meg på! Men er det beste jeg noen gang har gjort likevel! :) Men gruer meg allerede til neste gang, for jeg vil jo ha to til!! Godt å få det ut.. He he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen tenkte jeg ikke så mye på hvordan fødselen skulle bli. Fødselen ble veldig lang, men fin fødsel likevel.

 

Nå andre gangen lurte jeg veldig på hvor lang tid det skulle ta denne gangen, og innstilte meg på at det kunne ta tid. Sa ikke til noen når fødselen startet, så de skulle slippe å vente så lenge. Tok det heeelt med ro hjemme, og var innstilt på å bli send hjem når vi dro på sykehuset. Men da var fødselen godt i gang, og det gikk MYE raskere enn jeg hadde trodd! Kjempefin fødsel!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye raskere og greiere enn jeg hadde tenkt. Jeg tenkte den ble omtrent som sist (forholdsvis grei den også, men endel timer med kraftige tette rier var vondt og slitsomt), men denne gangen gikk det så raskt og greit at jeg følte meg ikke sliten etterpå engang. :) Og ikke en rift gjorde det jo også til en "drømmefødsel".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en flott fødselsopplevelse selvom jeg syns det hele var over så fort. Jeg ønsket ikke smertestillende og jeg ville føde i vann. Vannfødsel droppet jeg siden jeg kom frem til at jeg ikke trivdes i karet, men hadde bedre nytte av å gå rundt. Akupunkturen virket og det var positivt for jeg trodde ikke på det på forhånd.

Fødestua var fin og helt uten synlige tekniske hjelpemidler, men med stooooort badekar mitt på gulvet og gyngestol og fruktfat til gubben. Jeg hadde verdens herligste jm stud som oppmuntret meg på en fin måte. Men jeg hadde håpet at riene ikke kom så tett som de gjorde og at den siste delen av åpningsfasen ikke var så intens for da hadde jeg kanskje ikke revnet så mye. Revningen var kjip siden stingene gikk opp igjen. Men nå er jeg reoperert og fornøyd. Jeg hadde en flott fødsel selvom den var vond. Jeg skal føde igjen og satser på en kjapp fødsel også neste gang og da håper jeg at jeg kan føde på samme måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også satsa på å få epidural, sa fra om det når jeg kom på sykehuset og jm hadde skrevet det på helsekortet mitt. Men ting gikk for fort, når legen kom etter en halvtime, var det full åpning. Trodde jeg skulle dø under de siste riene.. grunnen til at jeg ville ha epidural, var for å kunne fokusere mer på selve fødselsopplevelsen, ikke BARE smertene. Men ikke noe å gjøre med nå, vi kom oss jo igjennom det:) og ja, det var myye vondere enn jeg hadde forestillt meg. Fikk jo lystgass, men føler kanskje at det hjalp til å svekke selve opplevelsen.

Men jeg går gjerne igjennom det en gang til, med tanke på det herlige resultatet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ble værre og ikke minst lengre enn jeg trodde. Vannet gikk over to døgn før hun kom ut og jeg hadde vonde "rier" hele tiden selv om de ikke var effektive og det ikke ble åpning før åtte timer før hn komm. Hun ble tatt med vakum og det gjorde utrolig vondt å få inne den klokka, som også måtte settes inn flere ganger fordi den falt av. Hjertelyden ble borte og det var et nerdepirrende minutt før hun begynte å gråte. Så mistet jeg 1,5 liter blod og måtte i hui og hast på opersasjonssalen fordi jeg holdt på å besvime av blodtapet rett etter at hun kom ut. Sambo satt alene igjen med jenta og en stor bodpøl og hadde det ikke så moro han heller. Men vi kommer nok til å få flere barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødsel nr. 1: Helt forjævlig, et 27 timers inferno. Var totalt utslitt etterpå, klarte ikke å glede meg over babyen før mange dager etterpå... Husker nesten ingenting av de siste timene, eller dagene etter fødselen. :-(

 

Fødsel nr. 2: Myyyyyyyye bedre enn første gang, kjempelett fødsel. Nesten smertefritt (epidural), og en fantastisk opplevelse. Ble ikke svett engang, og var i storform etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødselen ble en drøm:)

Jeg grudde meg helt vanvittig mye......fikk nesten angstanfall når den startet......

3 og en halv time etter smertene startet, var hun ute.....

Vii klarte oss uten smertestillende denne gangen også.......0)

En fantastisk jordmor og en støttende samboer var alfaomega!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeelt annerledes!!! Forventet meg en litt lang og hard fødsel som forrige gang og som muligens kunne ende i ks (større risiko siden det skjedde sist...), men istedet ble det et delvis planlagt ks...

Men det var ok, og mye bedre enn et akutt! Men jeg får aldri føde "vanlig" igjen da... Synes egentlig det er litt trist :o( Men tror egentlig ikke jeg skal ha fler barn heller *ler*

 

Var fint at jeg fikk kose litt med tulla mi (fikk ikke sist), og at jeg kom meg fort og fikk henne fort til meg på oppvåkninga! Og jeg var raskere på bena og var i mye bedre form enn forventet etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. fødsel: Var livredd for å føde. Redd for smertene, revning og det ukjente. Men 9 dager på overtid ble jeg sjekket for modning og hadde da 7 cm uten å kjenne rier. Ble bestemt at vannet skulle tas. Tre kvarter etter startet riene og 2 timer senere var han ute. En kort og intens fødsel, men jeg klarte meg uten smertestillende. Ble en fin opplevelse.

 

2.fødsel: satset på en like grei fødsel som med førstemann, kansje noe raskere. Denne gang startet riene av seg selv og fødselen tok litt lenger tid. Men den var lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne fødselen var mye bedre enn den første. Hadde da pressrier i 1.5 time, å det var ikke noe særlig behagelig for å si det sånn! Nå var det ikke mange pressriene før han var ute. Alt var mye bedre denne gangen, men var ikke skremt fra første gang heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...