Gå til innhold

bekkenløsning og jobb i barnehage

Anbefalte innlegg

Heisann! Noen flere her som er førskolelærere eller jobber i barnehage og samtidig har bekkenløsning? Hadde vært interessant og hørt hvordan dere kombinerer det....

Jeg for min del jobber i en Reggio Emilia-inspirert barnehage, hvor alt da selvfølgelig er tilpasset barns høyde. Dvs at alle stoler er bittesmå og setet er ca 20cm oppe fra gulvet, mens alle bord er ca.40cm opp fra gulvet. Så hver gang jeg skal sette meg må jeg nesten sette meg helt ned på gulvet... Jeg kan velge å bruke en ergonomisk riktig stol for voksne, men da blir arbeidsstilling ved bordet også feil, dvs jeg henger mer eller mindre krokbøyd over bordet for å komme langt nok ned... Dette er et kjempeproblem.

Jeg er 22uker på vei og nå 100%sykemeldt fordi bekkenet ikke er spesielt medgjørlig. Jeg vil gjerne tilbake og jobbe, synes det er helt pyton og gå hjemme, det blir så lange dager.

Jeg har smerter i bekkenet hele tiden når jeg går og tåler ikke og gå mer enn ca.30min (turgåing) Ettersom det er lenge igjen til termin enda så er jeg litt redd for at om jeg tyner bekkenet mitt, så blir det helt forferdelig å være til de siste månedene før fødsel...?!? Så det er liksom litt dilemma..ettersom jeg har veldig lyst til å tilbake til jobb, men ikke vet om bekkenet da holder såpass at jeg er oppegående frem til fødselen..

Noen med lignende situasjon som meg?? Blir svært takknemlig for innspill... :-)

Fortsetter under...

hei.

jeg er i uke 28 og jobber oxo i bhg. Jobber på en forsterket avdeling så det er barn der som trenger mye oppfølging og mange ekstra tunge løft.

Har gått med bekkenvondter siden uke 20 og er 50 prosent sykemldt. Dette har fungert greit for meg til nå, har jobbet annehver dag og har kunnet hvilt meg de dagene etter jobb. Men nå kjenner jeg at det er veldig vondt de dagene jeg er på jobb og har vondt dagene etter oxo og lite overskudd på kvelden til hus arbeid og en gutt på 4 år.

skal til legen på onsdag og lurer på om det blir full sykemld på meg da ??

syns oxo det er kjedelig å gå hjemme men syns det er verre å ha det vondt..

lykke til videre med bekkenet ditt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...