Gå til innhold

Til alle på overtid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan har dere det i dag? Jeg er 9 dager over termin nå, og har i grunnen forsonet meg med å få fødselen igangsatt. Har overtidskontroll på torsdag 1 mars og håper at det skjer noe da. Det er 14 dag over. Vet dere hvor lenge vi "får lov" til å gå gravide hvis ingenting skjer? Er to uker over maks?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hallo! Jeg er i dag to dager over termin. (ingenting i fht deg...)Er altså ikke overtidig før 8. mars... De sier jo +14 dager, FØR man er overtidig.

Tror det er litt individuelle forskjeller fra sykehus til sykehus, men etter 14 dg over vil i alle fall jeg be om å bli igangsatt. Det kan jo fortsatt gå etpar døgn før jeg responderer på hormonene som da blir gitt.

Lykke til hilsen håpefull!! Lenge til fullmåne forresten???

Skrevet

Leste et sted lenger ned at det var halvmåne i kveld... Så får vi se om det hjelper...:) Tror jeg vil be om å bli igangsatt da jeg også. Er bare ikke så flink til å krangle meg til noe hvis det skulle bli nødvendig...

Skrevet

Jeg er 8 dager over terminen i dag,jeg skal føde på Ullevål og der tror jeg de setter igang 14 dager over. jeg er 1.55 høy, og har ikke sjekket detindre bekkenet(kan ofte være smalere på lave) så jeg håper den lille der inne vil komme ut før det har gått en uke nå, så han ikke blir for stor!

Skrevet

Hei, abc123- jeg skal også føde på Ullevål. Så godt å høre at de setter igang der. Da er det håp! Er så redd for å komme på kontroll også sender de meg bare hjem igjen... Er ikke noe morsomt å gå så lenge over termin (selv om det ikke er overtid før 14 dager over). Syns "alle" andre føder før termin eller på termin... Har ikke merket noe særlig til at fødselen er rett rundt hjørnet heller. Har du merket noe?

Hørte forresten på fødselskurs at de aller fleste kvinner har bredt nok bekken til å føde en baby normalt. Så det går sikkert bra for deg. Har en venninne på 157 og hun sa at jordmor hennes hadde sagt at bredden på bekkenet hang sammen med størrelse på føttene dine (??). Men moren min sa det hadde med høyde å gjøre.

Skrevet

Jeg er også 8 dager over termin og blir igangsatt til uken hvis det ikke skjer noe. På Ullevål setter de igang ca. 14 dager over termin eller litt før. De anbefaler ikke mye før hvis ikke kroppen er klar for det - da kan det bli veldig smertefullt å bli satt i gang. Du trenger ikke å krangle deg til det. Jeg var til kontroll og det ble satt opp time for igangsetting uten om og men

Skrevet

hallo!

jeg er i dag 14dager over termin. var på vurdering på torsdag og igjen i dag.

er totalt umoden og skal opp igjen i morgen. kommer kun å bli satt igang om de mistenker at vi ikke har det bra... men på mandag skulle eg få modningskur lovet overlegen meg!

første legen sa til meg på torsdag at "vi lar deg ikke gå mer en 3 uker over" !!!!

Skrevet

Uff, håper virkelig jeg er moden på min time. Det er jo fortsatt fem dager til da, så kan jo hende fødselen starter av seg selv og. Men tror bare ikke det. Har det på følelsen at jeg kommer til å bli satt igang. Men da kan det altså hende at jeg ikke føder før to- tre dager etter den kontrolltimen også da? Festlig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...