Gå til innhold

jeg er så sint....

Anbefalte innlegg

lurer på hvordan man skal få en mann til å våkne opp.min samboer elsker å sitte oppe hele natten og spille på nett og da blir det jo også til at han sover hele dagen.umulig å få opp. og når han legger seg om natten forventer han å bli kost med kilt på ryggen osv. han vekker meg hver natt og jeg er trøtt sliten og gravid i uke 25 +at jeg har en liten gutt på 16 mnd.jeg blir sint på han farer opp i sinne for jeg trenger virkelig søvn noe som han ikke virker å forstå.siden han trenger lite søvn tror han at alle har det slik.og når han står opp om dagen som er etter 12 så forventer han at frokosten står på bordet ellers blir han sur hele dagen og at jeg blir sint på natten da er jeg ei møkkakjerring som er grusom å ha med å gjøre.dette er da o helgene han tror at siden han har jobbet hele uken og stått opp tidlig hver dag i uken så tror han at han kan gjøre som han vil og jeg begynner å bli mektig lei jeg mener vi er to om ansvaret i helgene at jeg også engang iblandt trenger å sove ut for det virker som det er en lek å gå hjemme hver dag.vi har vært sammen i 8 år han er en veldig god far ellers aldri ute å fester men han har en spesiell intresse som tar veldig mye av tiden han som gjør at han sitter konstant i telefonen og på nettet.jeg er rådvill nå jeg ønsker jo å ikke å gå ifra han men noe må gjøres. han blir også sur på meg hvis jeg ikke har det rent å ryddig da er jeg lat for jeg gjør jo ingenting. er jo bare hjemme hele dagen. hva syndes dere er det noen som er i samme båt som meg eller er jeg urimlig

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8371145-jeg-er-s%C3%A5-sint/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det eneste som er sikkert er at dere ikke er enige, det er jo ikke noe problem i seg selv hvis dere kan finne et kompromiss som begge kan leve og ha det greit med. Dere må nok sette dere ned en ettermiddag begge er i godt humør og prate om uenighetene deres..

Hva med å spleise på en vaskehjelp f.eks hver 14.dag? Det kan virkelig anbefales! Og helga har jo to netter, her deler vi på det, en morgen står jeg opp tidlig med ungene og en morgen gjør han det.. Selv om en er hjemmeværende må en jo stå opp tidlig med ungene, mine sover aldri lenger enn til halv sju.

Lykke til videre!

Hmmm... Høres ut som om du er ganske på felgen, ja... vet hvordan det er...

Mannen din har jo tydeligvis et problem ifht å begrense hobbyen sin da... Dataavhengighet er jo et voksende problem det- særlig for endel mannfolk, og kan være like slitsomt for de rundt som andre avhengigheter.... De gode egenskapene hans kan være vanskelige å fokusere på når du har det som du har det... Det er du som er gravid og trenger å bli tatt ekstra hensyn til. Og hvem blir ikke hissig av å bli vekket på natta når man er på felgen?!! Han er voksen og vi lever i et likestilt samfunn... lage seg frokost må han i det minste få til selv når han ligger til 12... Tror ellers at mange menn ikke helt forstår hvor travelt det er å gå hjemme med barn eller hvor slitne man blir av å være gravid... Forstår jo at han er sliten etter en lang uke på jobb, men da bør han heller ta seg inn i helga da- enn å kjøre seg ut på våkennetter sammen med andre internettavhengige... Skjønt.. det er lettere sagt enn gjort...

DESSUTEN har dere jo en liten til som sikkert savner pappaen sin og hadde elsket å vært sammen med ham litt i helga også. Ikke bare bare for han å trø oppi mamma dag ut og dag inn heller ;D Det er jo ikke bare snakk om avlastning for deg, men faktisk også kvalitetstid med sønnen... (= innebygget bonus for deg...) Kanskje du kan foreslå aktiviteter etc bare de to kan gjøre sammen? Svømming, utstilling for barn... etc....

Håper at det ordner seg for deg- tøft å være så sliten...

JEg har litt av det samme problemet. -langt fra så "alvorlig". Min er arbeidsløs og sitter oppe til langt på natt. Han mener han ikke kan sove i senga mi (vi flytter sammen snart), på grunn av ryggplager, og blir derfor sovende på sofaen. Han spiller pc til gudene vet når, og på dagtid er han trett og smågretten. I tillegg må jo jeg ta veldig hensyn til ham når jeg står opp om morgenen. Har kjøkken og stue i ett, og han ligger på sofaen... Det blir veldig frustrerende. Spesielt når jeg kommer hjem etter en arbeidsdag og finner ham enten sovende på sofaen, eller sittende med røde øyne, fjernkontrollen i neven, iført kun bokser og stirrer på disse evige tv-seriene, mens oppvasken står like påståelig på benken som den gjorde da jeg forlot huset 9 timer før... Jeg har blitt anbefalt et parkurs, for å hjelpe hverandre å forstå hverandre bedre. For i det tilfellet kan kanskje jeg forstå bedre hvordan han har det (sikkert ikke lett), og han hvordan jeg har det, i min gravide tilstand...

Nå skal det også sies at han har vært veldig hjelpsom på flere områder, (men husarbeid gjør han ikke en døyt av...)

Lykke til!!!!

Helt ærlig - dette skal du da ikke finne deg i!!! Man er to foreldre og 2 om å dele på søvn og den øvrige tiden av døgnet. Hans lille behov for søvn skal ikke gå ut over deg. Høres ut som dere trenger en 3 part å snakke med synes jeg, for i sinne finner man heller ikke løsninger.

Min samboer og jeg deler 50 på alt egentlig, og siden ingen av oss synes vasking er spesielt gøy har vi vaskehjelp hver 14.dag - utrolig deilig. På den måten holder det seg mer ryddig en før mellom de to ukene også synes jeg..aner ikke hvorfor det hadde den effekten men.

Man er jo forskjellige personligheter både menn og kvinner, men slik jeg fungerer hadde en slik oppførsel fra en mann ført til kroken på døren ganske snart. Gjør han mange andre ting som ikke du deltar i? Sintt for at frokost ikke står på bordet??? Snakk om å ta deg for gitt a!!! Kanskje dere skal snakke litt om hvilken respekt dere har for hverandre og hva han kan tilby deg og du ham for at dere totalt sett skal få et bedre samliv? Du har det i alle fall ikke bra, og det er det kun DU som kan ta tak i. Som voksne former vi våre egen liv uansett hvordan man snur og vender på det.

Det høres ut for meg som et par stykker her har skikkelig udugelige mannfolk !!! For det første ; når man har små barn sammen sitter man ikke oppe hele natta og sover til over 12 dagen etter. Da deler man ansvaret for barn, er med på familieaktiviteter, det er også alltid noe å gjøre for både menn og kvinner i en husholdning, OG man avlaster sin partner slik at begge får noe tid til egenpleie. I tillegg synes jeg vel at menn som ikke tar vare på sin partner, som ikke pleier forholdet sitt, som hele tiden krever mer enn dem gir og ikke tar hensyn, som tar partneren sin for gitt og som attpåtil kjefter og smeller og er sur og grinete til alle døgnets tider og rett og slett alltid sprer mer mistrivsel og dårlig miljø enn godt humør og trivelig miljø, er ELENDIGE partnere som ikke fortjener å ha en partner, de trenger å bli satt på plass og gjerne tatt litt i skole om gjensidig respekt, omtanke,ømhet og ønske om det beste for hverandre.

ALLE må jobbe i et forhold for at det skal være godt, alle må bidra i et familieliv for at det skal være sunt for hele familien, egoisme passer ikke inn. Og en uke på jobb tilsvarer ikke at du gjør akkurat som du viul uten hensyn til andre hele helgen, sånn er det bare.

Lykke til videre med slike menn, håper det blir bedre eller dere finner en bedre, for etter hva dere skriver er det stor sjanse for at det finnes bedre menn for dere der ute i verden.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...