Gå til innhold

Nå har jeg født :) (samme som 3.tri)

Anbefalte innlegg

Lille Sander Nicolai kom til verden torsdag 22/2 kl 18.41.

3800 gr, 51 cm lang og 34 rundt hode.

Skulle på overtidskontroll kl 9.30 på torsdag 22/2, legen sjekket og det var 2-3 cm åpning. han tøyde litt, og etter 5 min merket jeg det begynte å ta tak i ryggen. Fikk ctg etterpå, og riene kom med ca 5 min mellomrom men ikke så vonde. Trodde det var maserier og fikk beskjed om å gå oss en tur en time. Og det var likt når vi kom tilbake.

Ble sendt opp til sjekk på fødeavd. kl 12.30, hadde 3 cm åpning, tette rier, gikk å spiste lunsj en time. og fikk akkupuntur kl 14 og satt med det 30 min, da kom riene hvert 5. min og varte i 50 sek, men jordmor trodde det fortsatt bare var maserier, så vi bestemte oss for å dra hjem for å slappe av. Dro fra sykehuset kl 14.50.

På veien hjem kom riene som hagl, men bestemte oss for å fortsette hjemturen. Kom hjem 15.10, men jeg klarte ikke slappe ordentlig av, riene var vonde og kom tett, bare 1 min i mellom. Ringte føden og sa at vi kom tilbake. Var på sykehuset 16.40 og jeg ble skjekket igjen, bare 4 cm åpning. Fikk på ctg. Jeg klarte ikke ligge rolig og følte jeg måtte både spy og bæsje, men jordmor sa: Du går ikke på do før jeg har sjekket deg, så kom en rie til, og da presset jeg visst, og jordmor ba meg ikke presse, men da ho sjekket meg 17.10 hadde jeg full åpning, så dette gikk fort. Trodde ikke det skulle gå så fort med 1.mann :)

Jeg fikk lystgass og steriltvann i ryggen, det hjalp veldig. KL 18.41 kom gullgutten ut. Verdens beste opplevelse :) Var så innstilt på at dette kom til å ta tid.

Så nå har vi kommet oss hjem og skal kose oss masse :)

Lykke til til alle dere som ikke har født ennå, men må bare si at det er helt fantastisk :)

(litt langt dette men.... )

Klem fra Anetteo82 og Sander Nicolai .

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...