Gå til innhold

Når kontakte jordmor/helsestasjon?

Anbefalte innlegg

Hører at det, i alle fall i Trondheim, har vært vanskelig å få jordmor-oppfølging. Noen sier at det lønner seg å ta kontakt så tidlig som mulig, men jeg har ikke turt å ringe enda! er jo veeelldig tidlig enda da.. Når tenker dere å ta kontakt?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8368012-n%C3%A5r-kontakte-jordmorhelsestasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finnes det noen oversikt over jordmødre eller noe slikt? Jeg aner faktisk ikke hvor jeg eventuelt skal ringe for å få time hos jordmor.... Kan man velge jordmor, eller er det sånn at det er en jordmor for den bydelen jeg bor i?

Tenkte egentlig å spørre legen om det når jeg skal dit i uke 7 jeg, men hvis det er sånn at det "haster" så vil jeg gjerne ringe så snart som mulig...

En kan ikke velge jordmor selv, må ta en i den bydelen en bor i. Når en er på første time til lege får en telefon-nummer, eller en kan se på gule sider og finne helsestasjonen der en bor. I mitt tilfelle (i Trondheim) må jeg gå til jordmor i en annen helsestasjon enn den vi hører til - ikke alle helsestasjonene har jordmor. Og først etter barnet er født går du til den helsestasjonen du sogner til. Vet det er få jordmødre i Trondheim, men tror de prioriterer førstegangsfødende

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...