Gå til innhold

dere som gir skive


gullungene 01 og 06

Anbefalte innlegg

lille gutt vil ikke ha skive, tar en liten bit i munnen så kjenner han litt på smaken og begynner og brekke seg, gir seg ikke med det før skiven er ute.

likte deres små det med en gang?

hva har dere på skiven?

 

han er akurat lik med middag også, skal kun ha hipp, brekker seg av nestle, småfolk og hjemme laga.

skal jeg bare prøve heile veien eller vente en stund?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maja liker skive hun da, men tror nok at dersom hun hadde brekt seg så hadde jeg tatt ei pause. Tenker som så at hun skal forbinde mat med noe positivt - og da skal hun få slippe å brekke seg :-)

 

Sakte tilnærming kanskje? hmm... Har du prøvd Hipp babykjeks? De løser seg opp når de suger på de, og han vil kanskje venne seg til litt motstand på maten?

 

Maja får forresten skive med leverpostei, smør eller dyppet i fruktmos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er brødskive ganske populært og har vært det fra første stund (matvrak).

Jeg har hatt både prim (Litago) og leverpostei og begge deler er godt. Nå har jeg begynt å gi henne litt større biter og hun tar biten selv og putter i munnen.

 

Tror kanskje det er lurt å vente litt?! iom at han brekker seg... Prøv igjen om 1 uke kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga brødskive med leverpostei på, ga bitte små biter. Det gikk kjempegreit i fem dager. Så fikk Karsten diare, så jeg sluttet med det, trodde kanskje diareen skyldtes brødet, men det var det ikke. Når jeg da skulle begynne med brød igjen så brakk han seg bare når han fikk bitene i munnen.

 

Tror de må venne seg til å få klumper i maten. Så det er kanskje greit å gi middagsglass f.eks, først helt most, deretter gi glass som er litt mindre most for at de skal venne seg til det...

 

Jeg tror kanskje jeg hadde ventet en uke eller to med å prøve igjen. Ellers kan han jo kanskje få helt motstand mot brødskiver?!

 

Kanskje noen andre har bedre svar? :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brakk seg første gang hu fikk skive. Jeg ventet en uke eller to før jeg prøvde igjen, og da gikk det mye bedre. Nå har hun spist brødskiver i ca to uker, og vil mye heller ha det enn grøt. Har på litt forskjellig. Leverpostei, prim m/jern, syltetøy, smøreost, makrell i tomat (var ingen suksess), ost, servelat osv. Hun vil ha alt jeg spiser (nesten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sanna elsker skive, tror hun gjør det fordi hun klør i gommene, og skive lindrer litt!!!

Hun er glad i middag og!.grøt er ikke så pop, men hun virker som en matglad jente heldigvis!!!

 

Jeg hadde prøvd mere skive, gjerne med syltetøy på..se om pålegget kan være avgjørende for å få han til å like skive...kan jo være at hipp har mere søtsmak enn de andre produkta?

gi mye pålegg i forhold til skive..men da noe søtt pålegg, for han liker vel grøt??

 

liker han frukt og slikt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

han har likt grøt. men sliter veldig nå, har våre syk og ikke ville hatt noe, så tenkte å prøve skive, hadde leverpostei på, men som sakt ingen sukse.

han likte banan for noen uker siden, men nekter nå.

vil heller ikke ha frukt pure.

han er kjempe vanskelig i maten, og sliter veldig med alt. stresser fælt med dette.

føler det er det mine dager dreier seg om,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd med litt skive, men langt ifra hver dag. Hun har ikke svelgt noe enda. Har det i munnen, men brekker seg ikke. Bare dytter det mer og mer ut munnen til det ligger på haken.

Hun spiser også bare Hipp, ingenting annet. Hun liker forresten godt de Hipp kjeksene som er nevnt før her. Blir mye gris med de, men men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...