mewi Skrevet 23. februar 2007 #1 Skrevet 23. februar 2007 Jeg har en herlig liten guttebaby på 1 uke, jeg storkoser meg med han, men problemet er at hver gang jeg ammer han, får jeg et intenst sinne inni meg, jeg føler meg frustrert, siint, trist osv.. blir deppa av dette og gruer meg til hver amming.. vet ikke hvorfor dette skjer med meg?? er det noen som har opplevt lignende?? noen som evt. vet årsaken...?? hormoner???
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2007 #2 Skrevet 24. februar 2007 Har ikke opplevd dette selv, babyen ligger fortsatt i magen. Men tror absolutt det kan være hormoner. Merker selv at hormoner kan gjøre rare ting med tanker og sinn. I den forbindelse har jeg et annet spørsmål til deg: Var det du som skrev et innlegg på partnerdebatten i høst, der du spurte om flere hadde opplevd å "miste" følelsene for mannen under graviditeten? (mener å huske nicket ditt). Jeg ble så lettet da jeg fant det innlegget (misforstå meg rett), for jeg opplevde dette selv (og fikk sjokk). Det skjedde over natten da jeg ble gravid, og var verst noen uker i starten. Helt tydelig hormoner! Hvordan er dette nå, når du har fått barn? Kanskje man ikke blir helt seg selv før ammeperioden er over og mensen kommer tilbake? Vil gjerne utveksle erfaringer med deg. Har også romstert nettet og lest en del om hormoner og effekten de har på mentalitet, adferd og følelser. Blir glad for svar!
Selene Skrevet 6. mars 2007 #3 Skrevet 6. mars 2007 Heisann! Det er nok hormonene. Opplevde dette selv og ble tatt helt på senga av det, var slett ikke forberedt på at "ammehormonene" skulle være ti ganger verre enn "gravidhormonene"... i hvertfall for min del. Det holdt på en stund også og jeg skjønte ikke hva det kom av før jeg leste på nettet at det var vanlig. Trodde først jeg var på vei inn i en kraftig fødselsdepresjon. Det roer seg etterhvert, mager trøst men vet ikke om det er noe å gjøre med dette eller om det bare må gå sin gang. Lykke til, du er ikke alene om det i hvertfall, selv om det kanskje ikke er noe trøst når det står på )
Hannie Skrevet 7. mars 2007 #4 Skrevet 7. mars 2007 jeg blir helt fra meg, å deprimert, å begynner å gråte masse når hun ikke klarer å ta puppen min.. merker jeg blir helt svett også da, å føler at jeg ikke klarer noe som helst! Hun er bare 1uke å en dag gammel nå da... å det blir jo lettere for hverdag som går...
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2007 #5 Skrevet 25. mars 2007 Slikt hadde jeg da jeg ammet lille gutt, jeg kunne sitte å se på han mens han spiste med de varmeste og gode føleslene , og så på sekundet snudde det helt rundt. for meg var det hormoner og miner fra voldteketer jeg har opplevd. men om det er hormoner så roer det seg ned etter hvert som du blir vant til det.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2007 #6 Skrevet 28. mars 2007 jeg syns at du bure kontakte ammehjelpen... de er flinke og hjelper deg med alt... problemer innen amming også følelsesmessig.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2007 #7 Skrevet 28. mars 2007 Jeg ble dritstressa bare med tanken og verken koste meg med ammingen eller var konfertabel med å amme mens andre så på. For min del handlet det om traumatiske minner fra overgrep. Jeg følte det nesten som å bli voldtatt på åpen gate.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå