Elastica Skrevet 23. februar 2007 #1 Skrevet 23. februar 2007 På jobb i dag jeg , så jeg kommer meg ikke inn på msn:-( Snakket med Lucky i dag på tlf. utrolig koselig jente hun!!! Går det fint med deg da...? Nå har jeg akkurat samme problem med eks. som du...såååååå typisk!! Han tjener 6 ganger mer enn meg -men tror du han betaler noe for ungene eller har de i det hele tatt.....Nei , må tigge og be om hver krone. Syntes det er såååååååå urettferdig og er så SUR i dag..... Vel det var dagens utblåsning hehe... Føles bedre allerede hehe!!! Klem til deg vennen XXX
nattinatt Skrevet 23. februar 2007 #2 Skrevet 23. februar 2007 Hallo Ja snakker nett med ho på msn no,ho skal ringe etterpå filmen ho ser. Ja,min har ikkje nevnt noko om å skulle betale bidrag til meg han....men du,blir det klur der,så får du få via trygdekontoret då,for det går jo ikkje an det der!!Jammen er de rare altså!!!At de ikkje er flaue,eg hadde vore flau vist eg ikkje skulle betalt for meg!!Eg kan tenke meg at han ikkje enser det ein tanke,eller regner med at han skal sleppe.Men sikkert litt min eigen feil og,som skreiv at pengemessig trengte det ikkje bli så store forskjellen,men det går jo ikkje an, å heilt la være å betale for seg.Litt frustrasjon som kom ut her og ja,he he. Nei,fortsetter han sånn,så får han eit aldskillig høgere belø¨å betale,for der regner de ut i frå inntekta hans,pluss at staten tar noko.Men uansett så skulle det jo blitt regna ut frå hans inntekt. Du kan jo nevne det for han,å sjå kva han seier om det.... Lykke til vennen,me skulle nok blitt tøffere med desse eksene våre ja!!!!!!
nattinatt Skrevet 23. februar 2007 #3 Skrevet 23. februar 2007 Mannen seier at før så kunne ein sei det til politiet,så ville ein få penger,og de bli trekt frå lønna.For både du og eg har rett på penger frå eksen!!!
Elastica Skrevet 23. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 23. februar 2007 Ja vet godt at jeg har krav på det , men problemet er at etter mye påtrykk fra han så skulle vi ha ungene 50% hver og betale for kler til en hver , men nå er det blitt at ungene er hos meg 98%av tiden og han vil ikke gi slipp på ungene. Så sier han mer eller mindre at dersom jeg går til bidragsfogden og forlanger penger så vil han ikke ha noe mer med de å gjøre og da vil han ikke hjelpe med noe seinere.... Nå er jo han 18 og da er han ikke bidragspliktig på han mer og hun blir 18 om et år så da er det evt. slutt der også. I tillegg så vil de heller ikke være hos faren mer -bortsett fra en middagg i ny og ne. Og når de kommer derfra så er de ALLTID så sure og tverre at det er et rent mareritt!! Jeg er såååååååååååååå enig med det du skriver!! At de ikke er flaue..? Det er jo min mann som driver å forsørger HANS barn selv om han er stinn av penger!! Fy for en skam!!! Ja skulle nok ha vært tøffere, men har alltid prøvd å sette ungene først og gå stille i dørene , men nå er jeg såååååå lei.....
mariella Skrevet 23. februar 2007 #5 Skrevet 23. februar 2007 Husk at du kan sette krav om penger/stønad så lenge barna går på videregående eller tom fyllte 20. Var ihvertfall noe sånnt min mor gjorde en gang i tiden.. Husker ikke helt nøyaktig, men du kan sikkert finne noe på nettet om dette og dine barns rettigheter.. Dritt med fedre som bare vi ta del i den morsomme delen av barnas liv og bare når det passer dem.. Klem
Elastica Skrevet 23. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 23. februar 2007 Tusen takk mariella:-) Veldig greitt å vite, skal undersøke litt... Blir bare så frustrert av og til..... Heldigvis har jeg de 2 yngste med min elskede mann og han er bare såååå snill og god. han tar seg godt av de store også -mye bedre enn faren og stiller opp på alle måter. Blir bare av og til så frustrert over at han bryr seg så lite han eks.en for jeg ser de eldste ungene blir såret over det -og jeg hater når de er lei seg... Klem
mariella Skrevet 23. februar 2007 #7 Skrevet 23. februar 2007 Det er godt de har han "nye" da, selv om han aldri kan erstatte deres biologiske far så ser de ihvertfall at ikke alle "fedre" er likedann.. Lærte veldig mye av min stefar og har utrolig mye å takke han for.. Menn har mange ganger et helt utrolig egosentrisk tankemønster og trolig går det i arv fra hans foreldre igjen..De er ikke så flinke med følelser og noen tror vel tom at d kan skru av og på barnas følelser som de vil og når det passer. Blir lei meg på dine vegne da dette er et tema som er veldig nært for meg.. Sender deg og dine en varm tanke og tillat deg selv å være egoistisk på dine barns venge med tanke på økonomiske tilskudd fra far.. Klem
nattinatt Skrevet 23. februar 2007 #8 Skrevet 23. februar 2007 Hallo Ja akkurat som me hadde det,berre at eksmannen min har skrive under på at de to minste våre har eg omsorg for,mens han har eldste.Dette for å dra meir ut av systemet,og dette vil slå tilbake på han no!!Ho eldste bestemmer jo sjølv!! Og eksen din mister jo all kjærlighet,og nærheit med ungene sine,så det er han som er taperen her!!! Nr to hos meg sa at dersom pappaen hadde solgt huset og flytta ilag med denne dama som han heiv ut for ikkje så lenge sidan..,så ville ikkje ho være meir hos han,i helgene heller.Det som gjorde at ho sa det,er fordi eg har sagt at eg føler at han vil selge huset sitt.Trur han prøver å få seg jobb off shore og.Kan du sjå noko om dette?? Ja lucky sa og at de er pliktige til å betale mens de gå på skule.Og det du seier tilslutt her,kjenner eg meg så godt igjen på,pluss at han alltid har hatt ei form for makt over meg.Og eksen din må eg sei eg ikkje har mykje til overs for!!!Neppe bedre enn min nei....Klem til deg vennen
Elastica Skrevet 23. februar 2007 Forfatter #9 Skrevet 23. februar 2007 Huff skremmemde likt dette her nattinatt.... Har akkurat fått vite at eks.en skal leie ut huset sitt fordi han vil flytte sammen med nye damen sin... Ungene har ikke lyst å overnatte hos henne og de føler at faren bryr seg mer om hennes barn og gjør mer for dem.... Ja det er som du sier nattinatt er faktisk alltid "redd" for å gjøre han sur på noen måte -blir helt sprø av hele fyren. Har ønsket ham en viss plass, men får alltid dårlig samvittighet i og med at han tross alt er faren til mine barn ..... Han har ødelagt urolig mye for meg og barna for han er utrolig svingende i humøret og når han er forbanna så legger han ikke to fingre imellom og jeg prøver å skaåne de for det....... Får ikke opp noe konkret ang. offshore, men føler han vingler veldig i sine avgjørelser og er misfornøyd med sånn som han har det no... Får liksom en irritert misfornøyd følelse....
Elastica Skrevet 23. februar 2007 Forfatter #10 Skrevet 23. februar 2007 Tusen takk mariella for gode råd og omtanke:-) Stor klemXXX
nattinatt Skrevet 23. februar 2007 #11 Skrevet 23. februar 2007 Ja det er heilt utrulig likt altså!!Ja,og kvifor går me rundt og er redd for å gjere de sure??De gjer jo katten i oss??Og svingende humør,ja det kjenner eg og igjen.Ho eldste og snakke om det på pappaen sin.Men kan det stemme at eksen min tenker på å flytte ut frå sitt hus??Har følt det så sterkt i det siste skjønner du,men synest det er vanskelig å spå noko på han.ja,han er nok misfornøgd,på fleire punkter i livet..
Elastica Skrevet 23. februar 2007 Forfatter #12 Skrevet 23. februar 2007 Ser ut som om han tenker på å flytte ja, men han har absolutt ikke bestemmt seg ennå... Det er noe som holder han igjen - noe med den dama... Ja du har så rett så rett. Mannen min sa det også i dag -at nå blåser du en lang marsj i han og dersom han ikke gidder og ta kontakt så får han bare være. Jeg skal prøve på det. Men har jo lagt ut en god del på ungene som han skulle betale. Gubben sier at vi alltid skal klare oss men nå går jo det ut over hard opptjente sparepenger....så da spørs det om det blir noe av "det du vet"....
nattinatt Skrevet 23. februar 2007 #13 Skrevet 23. februar 2007 Hallo Er så artig midt oppi det trasige!!Mannen min seier det same som din,at me skal nok klare oss.Og det blir så absolutt noko av det du nevner tilslutt.Ingen tvil der.Mannen din har bestemt seg han,og han er så glad i deg,og vil dette.Go klem til deg
Elastica Skrevet 23. februar 2007 Forfatter #14 Skrevet 23. februar 2007 Så bra vennen!!! Føles som om allt er så ustabilt for tiden ..Er så glad for hjelpen fra deg.. Spesielt siden vi har så mye likt... Skal ta å ringe deg en dag vennen -vi to har mye å snakke om. Stooooooooor klem til deg XXXXX
nattinatt Skrevet 23. februar 2007 #15 Skrevet 23. februar 2007 Flott!!OG ha ei god vakt videre.Lalle meg eg no.Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå