Pirkeanonym Skrevet 23. februar 2007 #1 Skrevet 23. februar 2007 Har hatt mindre liv i magen de siste 2 dagene. For 3 dager siden var det så mye liv at jeg trudde at jeg skulle omkomme, vesla snudde seg opptil flere ganger. Etter dette har det vært veldig lite bevegelser, og spark har nesten vært fraværende. Isvann hjelper ikke, og heller ikke sjokolade, men om jeg dytter i henne så gir hun etterhvert litt liv tilbake. Hva hadde dere gjort? Kanskje hu har noen rolige dager bare? Er forresten 31+1
kfitjar Skrevet 23. februar 2007 #2 Skrevet 23. februar 2007 Så lenge hun sparker tilbake når du dytter i henne, så har hun det nok bra. Men hvis du blir veldig bekymret for at noe er galt, så for all del ring føden. De kan hjelpe deg mye bedre enn evt vi kan......
Pirkeanonym Skrevet 23. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 23. februar 2007 Det er sant det.. Men tenker også at så lenge hun gir liv fra seg når jeg dytter i henne, så har hun det bra.. Måtte bare høre hva andre hadde gjort.. Føler at mange bekymrer seg så mye, og at jeg tar det hele med ro, så er jeg redd for å ta det "for mye" med ro.. hehe ble rotet dette her
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2007 #4 Skrevet 24. februar 2007 Med en så merkbar forandring i bevegelsesmønster hadde jeg IKKE nølt med å ringe føden. Det du beskriver KAN være "rolige dager", men det kan også være et tegn på at noe er alvorlig galt, og da er det best å la kvalifisert fagpersonell foreta en vurdering. Håper ikke jeg skremmer deg nå, men har desverre sett tragiske utfall av at mor kjenner lite liv. Det er bedre med en sjekk for mye enn en for lite! Lykke til!
candymams Skrevet 24. februar 2007 #5 Skrevet 24. februar 2007 Jeg hadde akkurat samme dager da jeg var rundt din termin. Er vanlig at de har rolige dager, gutten min hadde en dag hvor han bumpet rundt som tigergutt inne i magen og så var han rolig et par dager og alt var helt topp med han. Prøv å drikke et par glass sterk saft eller cola og legg deg på rygg og stryk og dytt på magen. Skjer det ikke noe synes jeg du skal ringe føden, håper og tror at alt er bra med vesla! Lykke til.
Gjest Skrevet 24. februar 2007 #6 Skrevet 24. februar 2007 Jeg er også den rolige typen, og den lille har plutselig en til to dager i "stillhet" og så kommer en dag hvor det er masse liv. Jeg har også dyttet noen ganger, men får nesten dårlig samvittighet for jeg føler jeg vekker den lille bjørnen som har gått i litt hi. Hadde en fin samtale med mormor, og hun sa at fokuset rundt de små i magen var litt hysterisk, de holder på der inne for seg selv og det er ikke meningen vi skal ha full oversikt, føles litt som om hun har rett. Noen ganger så er det utrolig deilig å snakke med de litt "eldre" som har født mange barn. De har et litt mer avslappet forhold til det hele, ikke så skjemaorientert. Gode tanker
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 24. februar 2007 #7 Skrevet 24. februar 2007 Hvordan går det med deg Aprilsol?
Rosenrød Skrevet 24. februar 2007 #8 Skrevet 24. februar 2007 Hei, jeg har også en baby som har "turbodager" og "roligdager". Blir selvsagt bekymret på de rolige dagene, men kjenner jo babyen innimellom- og har jeg blitt ordentlig bekymret har jeg drukket isvann eller spist sukker og satt meg ned og konsentrert meg om å kjenne. Da har jeg kjent litt etter en stund. Husk også at ofte blir bevegelsene en del av deg selv når du beveger deg slik at du ikke vil kjenne alt babyen gjør. Men er du kjempebekymret og føler at det er mye mindre liv enn på vanlige rolige dager- så ikke nøl med å ringe sykehuset. Av og til kan det være greit å høre på tips fra oss her inne, men det er du selv som må avgjøre når du synes det er på tide med profesjonell hjelp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå