Gå til innhold

Lar dere barna stå på beina nå?


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Spurte om dette på helsestasjonen da legen var der. De skal helst ikke stå i fanget, kan ødelegge knærne, ryggen og balansegangen til de skal gå selv. De kunne hoppe litt i fanget når vi holdt de, men ikke stå.

Litt vanskelig synes jeg, Sofie vil kun stå, blir helt mark når hun må sitte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt med måte heter det vel :-)

 

En på barselgruppa har også stått siden han var 3 mnd og mamma'n hans fikk 'kjeft' av helsesøsteren sin. Maja står forresten i fanget vårt hun også. Vi holder henne rundt hoften, slik at hun har muligheten til å knekke sammen i beina når hun blir sliten. Hvis man holder de under armene for å støtte, er de ikke like fri - mente helsesøsteren våres da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun står ikke med hele tyngden selv i fanget, beina er helt stive, men hun står på tærne. Hender jeg lar henne få "danse" på kommoden i gagnen foran speilet, da har hun såvidt føling med bordflaten, mens jeg holder henne for det meste oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj da... Tiril går henne om hun får lov... Kanskje ikke så lurt det da??!!

Men hun får lov innimellom å ta seg en tur i leiligheten innimellom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står av seg selv snuppa vår, bare hun har litt å holde seg i. Har vært ivrig på å stå i fanget fra hun var 2-3 mnd. Hvordan skal de lære å stå da hvis de aldri skal få stå før de kan å stå?!? Kanskje ikke det du mente men.... Skjønner ikke detter her jeg.... De skal jo ikke sitte heller før de setter seg opp selv... Skjønner ikke det her jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym: jeg lar også jenta mi stå i fanget, er også forvirret etter hva legen sa. Legen mente vel at de skal lære seg å komme seg fra liggende og til sittende på egen hånd, og fra sittende til stående på egen hånd.

Lot eldste min stå i fanget, hun begynte å gå og krabbe til slutt hun og:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skal man liksom si at det er greit at de står litt da? Mi har stått på fanget mitt siden hun var rundt 2-3 mnd og nå drar hun seg selv opp i stående dersom hun finner noe i riktig høyde å dra seg opp etter. Grinda rundt ovnene er feks veldig fin til det formålet. Kan jo ikke være meningen at jeg da skal sette henne ned igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge hun er sterk nok til å reise seg selv opp til stående så kan hun stå... Men om hun ikke har lært seg å sette seg ned selv, så er det vel kjekt å følge med litt så du kan hjelpe henne til å sette seg ned når hun er sliten... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte legen om dette sist gang jeg var der, for min lille driver og tar tak i ting rundt seg for å reise seg opp.

Han mente at så lenge småen ikke gjør for mye av en ting, dvs ikke sitter hele, ikke står hele dagen osv, så går alt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...