Gå til innhold

Jeg er alene hjemme med ungene og er så husredd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er mørkredd og husredd og redd for alt når jeg ikke har gubben hjemme. Skikkelig irrasjonell. I morgen skal jeg være helt alene. Deilig på dagtid, men fy så redd jeg er om natta... Busemenn under trappa og i tillegg så jeg et ekkelt program på Discovery om spøkelser... Tenk å være mørkredd som voksen dame da:(( Buhu... kanskje jeg skal sove hos mor???

Skrevet

You are not alone! Jeg er også ei mørkredd pyse;=) Heldigvis har jeg så mange unger at jeg sjelden har mulighet til å være alene!

Skrevet

Begynner å lure om jeg skal fake en sykdom på ungene, slik at de ikke drar til svigermor i morgen.. Er litt tryggere når en hører pusting i senga ved siden av.. Kanskje jeg skal låne bikkja til moderen (les sofapute, vakthund er det ikke). Han snorker mistenkelig likt mannen og det er jo bra??

Skrevet

Du får tenke positivt... Det finnes jo ikke spøkelser, bortsett fra Casper.

Jeg bryr meg ikke noe om å være alene her, men der vi bodde før måtte jeg ta meg sammen.......

Men det gikk bra hver gang, ingen som var ute etter å ta meg der heller.

Sett på en komisk, romantisk film før du legger deg, ta med barna inn i sengen. Utrolig så mye støtte det er i barn....

Sove hos mor er nederlag......eller????

Skrevet

He he, nei ikke nederlag, men bare litt slitsomt siden hun bor et lite stykke fra meg. Nei, jeg skal på kino, spiser ute og kose meg med venninner i morgen. Men så er det det å gå hjem å legge seg alene da...

Skrevet

Ingen venninner som kan bli med på sleep over?

Skrevet

Skjønner deg godt, jeg! Jeg så en gang på det programmet der noen skal prøve å drive et gjenferd ut av et hus. (Husker ikke hva programmet heter, men jeg tror det fremdeles går en gang i uken.) Mellom oss sagt, supermamma til bee: Det ble med den ene gangen! Så, som du skjønner, du er i godt selskap! :-)

Skrevet

He, he.. Det var fanden selv sist gang. Angrer som en hund etter å ha sett det. Virket ikke så ille når jeg begynte å se, men etterhvert innså jeg at det var den verste episoden jeg har sett.. Ouæhhhh

Skrevet

hender jg løper"FORT" opp trappa til soverommet om gubben er hjemme og jeg (hvis han har lagt seg)

- Nå er jeg hjemme alene med ungene i 14 dager og er nok en smule skremt når jeg slokker lysene for å gå å legge meg... er så glad jeg sover i 2 etg - føles liksom tryggere . ingen som plutselig kan kikke inn vinduet mitt...hehe særlig . vi bor langt på bygda - halvtime med bil unna byen... men når en er mørkredd forestiller man seg jo det merkligste...

du er nok ikke den enste som har vurdert å sove hos mor...

- men det er skumlest å sove hjemme uten mannen på sommeren - o tilfelle tordenvær.... da er jeg redd - nesten så redd at jeg kunne gå opp til svigermor (hehe og vi er

Skrevet

Men, du Blomman.......

Gjenferd kan gå gjennom vegger..... (Grøss....)

Skrevet

Fy og fy pregnanta.. Nå hadde jeg nesten blitt rolig..

Skulle vært rimelig despo om jeg sov hos svigermor..

Løper opp trappa og hopper i senga til gubben (busemenn under senga). Stakkars, han skvetter jo sånn at han nesten får hjertestans. "du er jo sprø, kvinne" Hi hi. Litt av et syn. Jeg er jo ikke liten med mine 182 cm som bykser under dyna hans..

Skrevet

er ikke det jeg er redd for - bare "virkelige" ting - tenker ikke på sånne ting hehe

Skrevet

Jeg har det akkurat på samme måten, skikkelig husredd..

Når jeg er alene låser jeg alle dører, inne altså.

Døren til badet, døren til soveromme, men har åpent mellom soverom og bad.

Sjekker kleskap, under senger - you name it.

Ble skikkelig redd etter at jeg faktisk opplevde at noen stod i vinduet og så på meg - grøss.

Kan fint gå ute i stupmørke, men ikke inne nei...

Skrevet

Ble skremt selv jeg nå, men heldigvis er pappan hjemme med meg:-)

Skal ikke se på vinduet, nei..

Skrevet

Huff......beklager......! Men slutt i hvert fall å se på de gjenferdsprogrammene, da!

Skrevet

Det er ingenting å være redd for supermamma:-)

Gjenferd er kun sjeler som ikke klarer å gå helt over til den andre siden, og de viser seg til dem som er åpne og klarer å gjøre det som skal til for å få dem over. Så sannsynligheten for at du skal oppleve akkurat det, som er så redd, er liten:-)

Og hva er det egentlig du er redd for? Som regel er det ting ved oss selv, som kommer frem i form av redsler for andre ting.........prøv å gå inn og tenk hva som gjør deg utrygg inni deg selv. Er du redd for å miste kontroll etc.......evt kontakt terapeut som kan hjelpe deg å finne ut hva som er årsaken:-) Jeg er selv mørkeredd, men ikke husredd......jeg har hatt høydeskrekk, men funnet ut hvorfor.......og da er det plutselig ikke så skremmende lenger:-)

Når man klarer å legge fra seg disse redslene, så kan man bruke alenetiden til å virkelig kose seg istedet;-))

Ha en flott kveld - dette fikser du fint!

Skrevet

Hei.

Det er nok noe i det du sier.. Jeg fikser ikke natta fra før. Har lakenskrekk og det har sine grunner.. Har gått i terapi i mange år. Jeg vet jo innerst inne at det er veldig irrasjonelle tanker, og så lenge barna er hjemme klarer jeg å kontrollere frykten helt greit. Men i kveld er jeg puttens alene. Så det blir vel å være våken til neste morgen.

Natta er jammen ikke grei du:)

Skrevet

Dette var en tråd for meg - jeg er også litt sånn irrasjonelt engstelig for overnaturlige ting(sp, jeg ikke tror på...), og da jeg leste svaret ditt, Attpåklatten, kom jeg til å tenke på en nydelig bok jeg leste for maaaange år siden: "Tre dager inn i døden" av Eva Seeberg. Beskriver nydelig og fortrøstningsfullt hvordan sjelen er på vandring etter at man er død.

Og jeg har helt sluttet å se på skumle programmer - ser helst ikke på actionthrillere heller jeg - pinglepyse som jeg er....

Skrevet

Så fint Reveenka, den skal jeg jammen lese:-)

Skrekkfilmer etc er bare destruktivt på menneskesinnet mener jeg og burde ikke vært lovlig!

Skrevet

Jeg er egentlig husredd men har faktisk klart å få bukt med det... MEN jeg ser INGENTING skummelt på tv!!!! Ikke engang reklame for skumle programmer ;-))) Når det kommer sånn trailer for neste åndenes makt etc ser jeg bort............. hihihihihi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...