Gå til innhold

Ka kan dåkkers søte små?

Anbefalte innlegg

En trå førr alle som vil skryt litt av sine gull ;)

Julie har funnet hendern sine skikkeli... ho putta dem bevisst i munnen.. i tellegg har ho fleire ganga i dag, stappa suttn inn når den e på tur ut ;) Ho bruka også å hold nån små leka nåræ putta dem i handa på ho... da før ho dem tel munnen og smaka på dem ;) Just nu har ho fått ta i gulpeklutn og smaka litt på den...

Ellers så løfta ho på hodet, smila og flira så ho hiksta (værdens hærligste lyd), å jammen høres ho ut som storesøstra når ho skrik "mamman miiiin" ;o)

Å itellegg e ho vældi flenk å gulp :( + mange små kunsta som æ ikke kommer på.. hihi

Fortsetter under...

:-)

I dag har hun holdt hodet sitt høyt oppe lenge ( 2 mnd i dag) uten å bli sint så jeg rakk å ta bilde!

Funnet begge henda og kan ta begge til munnen samtidig. Har også funnet tommelen som hun suger på og ikke bare hele hånda! :-) Hun bruker smokk egentlig

Koser med kluten

De siste dagene har hun oppdaget babygym tingene og slår bevisst etter dem. Har også tatt tak i dem.

Følger leker / ting med blikket fra ene siden til andre (fysioterapauten gjorde dette i går)

Sikkert mer også, men dette kom jeg på nå! :-)

Og ja; jeg TROR hun lo litt i dag! Skikkelig. Har hørt litt tidligere, men i dag hørtes mer skikkelig ut. Blide godjenta mi.

*stolte mamma*

jenta vår kan smile, holde hodet når hun ligger på magen, litt om gangen. det med fingrene i munnen tror jeg er mer tilfeldig at hun gjør, fortsatt.. har lest her og skjønt at det er på tide å ta fram babygymen...! det blir litt gulping innimellom her også!!!

når hun skriker, høres det ut ofte som at hun roper "NEI!!!", akkurat som storebroren sin da han var på den alderen, "NEI!!!!"

klems

Marcus kan gliiiiiise:) Store smil:) Er begynt å bli ganske så sterk i nakken, og holder hodet oppe i noen sekunder i mageleie. Han "prater" masse. Hentet babygymen på posten idag,og det så ut som han stortrivdes under den:) Har så smått begynt å sutte på hendene sine. Men tror egentlig det bare er tilfeldig... han har ikke sett på hendene sine ennå...

hehe- så fint med en skrytetråd :-)

Jakob kan praaaate- og prate og prate ;) han forteller nå lange "histprier" når han er i godluna si- og ler masse når han prater- kjempeartig å se på :-)

Ellers så smilte han veldig tidlig- sjarmerte barnepleierne på sykehuset med det ;) husker ikke helt når smilene ble mer bevisste- men det var tidlig.

Han smiler og ler masse!!

Ellers så kan han ligge i babygymmen og følge med på lekene sine, og følge med på andre leker.

Han holdt en tusj og titta på den løenge her om dagen!

Han har oppdaget begge hendene og han er superfornøyd med dem ;) titter på dem og snakker med dem hele tiden!

Han kan også løfte brystkassa når han ligger på magen.

Holder hodet stødig når vi bærer og sånn.

Jakob tar også stadig tak i gulpekluten og legger den inntil kinnet sitt!!

Også øver vi hver dag på "bake kake søte" og da ler han seg ihjel- men kan desverre ikke skryte av at han klapper den helt selv enda ;)

Lillevenn smiler masse, og ler..:)

Han kan rulle over fra magen til rygg, gjort det et par ganger, men det er faktisk lenge siden nå...:)

Han dytter med begge hender flaska eller smokken inn i munnen når jeg kommer med det....hehehe...han finner liksom hendene mine og dytter de inn mot ansiktet sitt....

Det hender han holder flaska selv...:P

Han snakker litt, ikke sånn kjempemye enda, men det kommer noen salver innemellom....*ss*

Han er flink til å sutre for oppmerksomhet....og med en gang jeg snur meg å snakker med han smiler han stooort..::)

Han er flink når vi skal legge han, vi gir han mat, og bare legger han rett ned i sengen, uten noe dill og dall og han sovner av seg selv..:)

Annonse

Thomas er 2 måneder. Han er veldig flink til å smile nå, har holdt på med det i ett par uker, han smilte ubevisst for første gang til meg når han var 3 uker. Holder ofte flaska selv når han får mat, men tror det er veldig ubevisst, men må ofte "flytte" armene (de er helt stive, men bare når han får mat selvfølgelig, de er jo ikke stive hele tiden...hehe) for å få plass til flaska.

Han har begynt å sutte på den ene hånda si når han er sulten, men har nok ikke "oppdaget" hendene ennå! Han kan være helt i hundre, for så å sovne et sekund senere. Sover hele natta, fra 21-22 til 7-8 om morran.

Veslejenta her er 2,5 mnd nå (herregud så fort tiden går.... :) )

Hun smiler masse, har gjort det fra hun fra tre uker gammel.

Hun er også veldig flink til å "prate", har ofte lange "samtaler med henne.. hehe

I tillegg til dette har hun funnet den ene hånda si, og den er veldig god å sutte på.

Hun har også blit ganske så sterk i nakken, holder hodet mye selv når vi bærer henne eller når hun sitter på fanget, men er ikke så veldig glad i å ligge på magen enda, men det kommer vel...

Ellers har hun begynt å interessere seg mer og mer i babygymmen sin og kan ligge der en liten stund på egen hånd nå.. :)

Morsom og spennende alder de er i nå, så mye nytt som skjer hele tiden :)

Mira er veldig flink til å "prate". Har lange samtaler hver dag :-) Hun smiler også masse. Er skikkelig entusiatisk og sprelsk! Hun følger uroen med blikket når den går rundt, og blir helt sprelsk og smiler. Nå har hun også blitt sterk i nakken, løfter nakke og brystkassen godt opp og holder stødig. (Selv om magen på ingen måte er favoritt-stillingen...)

Hun kan også ta hånda i munnen :-)

Ingrid smiler masse, og kniser og har en god hikstelatter ;D (høres ut som ei måke..hehe) Hun holder hode og brystkasse oppe en stund, blitt så flink! Hun har ikke funnet hendene ennå, men sutter stadig på høyrehånda.

Nå den siste uka har hun lært å gjeipe og det er gøy kan du tro! sikler masse også.. ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...