Anonym bruker Skrevet 23. februar 2007 #1 Del Skrevet 23. februar 2007 Hei.. Jeg lurer på hva dere gjør på kveldstellet. Ja bortsett fra det åpenbare som å skifte bleie. syner dere? snakker? eller helt rolig? og legger dere barnet bare i sengen å forlater rommet? Jeg har en jente på 3mnd. Det hender at hun sovner av seg selv, men på kvelden kan legginga ta opptil en time,selv om hun er kjempetrøtt. Når bør jeg f.eks. legge henne? til nå har jeg lagt henne kl 8, men jobber nå med å gjerne få det ned til 7. og hvor mange ganger er det vanlig at en på 3mnd sover på dagtid.?? Det er mye jeg lurerpå, så jeg håper virkelig noen gidder å svare meg.. klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8363598-ok-folkens-noen-tips/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
expatriot Skrevet 23. februar 2007 #2 Del Skrevet 23. februar 2007 en tremåneders baby burde sove 15.5 timer i døgnet. Klistrer in noen skjema for andre babyer på tremåneder. De er hentet fra en svensk side, så si ifra om det er noe du ikke skjønner! Vaken Han äter strax innan 09.00 då ammar han ett bröst ev lite ur andra Sova 10.00-10-45 Vaken Ammar runt 12.00 ett bröst och ev lite ur andra Sova 12.45-15.15 Vaken Ammar direkt när han vaknar ofta ur bådar brösten Sova 17.10-17.30 Vaken Amningen på kvällen brukar bli lite olika men ungefär 19.00 samt strax efter 20.00 får han nattslurken. Ofta ammar han lite när han vaknar runt 17.45 också. 6-7.30 Första målet 7.30-9.30 Sova 2 timmar 9.30-11 Andra målet 11-13.30 Sova 2,5 timmar 13.30-15 Tredje målet 15-17 Sova 2 timmar 17-19 Fjärde målet 19-20.30 Sova 1,5 timmar 20.30-22 Femte målet (nattslurken), då får han ersättning och badar. 22-06 Sover natt 09.00 Morgonmat (200 ml ersättning) 10.30 Sover förmiddagslur till kl 12.00 Lunchmat (260 ml ersättning) 14.00 Sover eftermiddagslur till kl 16.00 Äter middagsmat (260 ml ersättning) 18.00 Sover kvällslur till kl 19.00 Äter kvällsmål (300 ml ersättning) 20.45 Får insomningsslurk (65 ml) 21.00 Sover natt, 12 timmar (har själv "valt" hela 12 timmar natt, vi har aldrig vagnat eller buffat nattetid). 7.30 Frukost 9.30 Förmiddagslur 11.00 Lunch 13.00 Middagslur 15.30 Middag 17.20 Kvällslur 18.05 Vakna 18.30 Kvällsmat 19.50 Extratuppis 20.10 Mera mat 21.30 Godnatt! Som du ser sover babyene mye, søvn avler søvn. Pluss at disse babyer får masse, masse pupp eller annen melk. Masse mat og masse søvn... Jeg har også lagd skjema for mine barn og det er skikkelig deilig, for da vet du om hun er sulten eller om hun er trøtt, da trenger man ikke tenke på det, bare se på klokka gi mat og hive i seng! Det er også greit, for da kan man planlegge sine dager og bli mere fri. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8363598-ok-folkens-noen-tips/#findComment-8366860 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perleblomst Skrevet 27. februar 2007 #3 Del Skrevet 27. februar 2007 Det virker som det er svært individuelt når babyer på ca.3 mnd blir lagt for kvelden/natta. Jeg vet om flere som legger de rundt midnatt,samtidig med seg selv og andre som legger de i 20-21-tiden. Foreløpig legger vi vår baby på 3 mnd melom 22 og 24. Da ammer jeg henne i mørket og legger henne over i vuggen, helst før hun sovner, slik at hun er klar over at hun blir lagt der og er trygg på hvor hun er. Kombinasjonen melk og mørkt rom fungerer bra! Vi har ikke faste kl.slett for når hun blir ammet ennå så andre ganger hender det at jeg har ammet henne på et tidspunkt for nært opp til leggetid,slik at det er for tidlig å amme henne igjen rett før vi skal legge oss. (De gangene jeg har prøvd det har hun gulpet opp alt igjen/kvittet seg altså med all melken jeg dyttet i henne!) Men da har jeg bare lagt henne ned samtidig som vi legger oss og sagt godnatt og slukket lyset. Da sutrer hun litt,vrir seg litt og finner til slutt søvnen...akkurat som hun skjønner at nå er det ingen vits i å være våken lenger! Under innarbeidelse av et fast klokkeslett for legging har jeg hørt med andre som har vært gjennom dette at det tar tid å roe ned barnet og at dette kan vare et par uker. Men når de er konsekvente blir de tilslutt tilvente. Jeg tror det er viktig å legge barnet så fort du observerer at det blir trøtt...gnir seg i øynene,blir rolig og salig eller småsutrete. Min erfaring er at babyen roer seg raskere da. Ellers så får boka the no crying sleeping solution god omtale her inne så den har jeg bestilt og tenkte å begynne med fast leggetid etter å ha lest den. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8363598-ok-folkens-noen-tips/#findComment-8420768 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå