Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har stein hard mage hele tiden, i tillegg kommer sterke kynnere oppe på dette.

Har vært inne på kontroll to lørdager på rad pga, dette.

Andre gangen fant de ut at jeg hadde urinveis infeksjon noe som kan skape regelmessige kynnere.Fikk 10 dagers kur med antibiotika.

Har snart gått en uke på kuren og har ingen utslag på uvi nå, men kynnerne er like ill enda..

Føler jeg helt idiot å ringe føden igjn, de tok ul på hver kontroll for å sjekke livmorshalsen, den var ikke påvirket. Fikk også medsin som jeg skulle ta et par dager for å stoppe det.

Jeg har så vondt at jeg bare kan glemme å sove, sist lørdag fikk jeg paralgin forte for smertene..men kan ikke ta det hver dag.

Andre som har det på samme måte?

Hva skal man gjøre, skal jeg gå å å vondt slik i 6 uker til??

Er 34 uker til mandag..

Merker jeg begynner å bli deprimert!

Noen med noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg er også veldig plaget desverre, og vet hvor slitsomt det er. Tar helt pusten fra meg mange ganger og jeg blir såå varm i hodet og hjetet hamrer...

Noen ganger gjør det også litt vondt nederst i magen.

har hatt det i flere uker, og er i uke 38 nå. Skal ha keisersnitt om 10 dager da, så ser liksom enden på det nå.

Vet ikke om du har noen stillinger eller liknende hvor det er bedre enn andre...Jeg får det ofte når jeg ligger på siden (og det er jo sånn man ligger for tida)

Men her en natt da jeg holdt på å miste forstanden for jeg var så trøtt, la jeg meg delvis på ryggen med bare litt vipp mot den ene siden. Jeg støtte opp maaaasse med dyne på den ene siden og pledd og greier så jeg lå helt avslappet og da fikk jeg faktsik sove litt.

Ellers kan jeg ikke kjøre så mye bil (blir værre av det) Kan bare glemme sex og orgasme da er natten ødelagt..

Så jeg råder deg til uten at jeg vet hva som hjelper hos deg å prøve å finne måter å slappe av på. Dra et sted og ta boblebad, etc....for å få hvile litt...

Håper det gir seg litt da...

Skrevet

Dette hørtes veldig slitsomt og vondt ut! Fungerte den medisinen for å stoppe kynnerne i det hele tatt? Er det noe du kan ta mer av? Jeg har ikke noe konkret råd for smertene utover varme bad / dusj, men du kan jo ikke sitte på badet hele dagen heller. Hva med å ringe legen din og høre om noe annet kan gjøres siden du ikke ønsker å ringe føden? Kanskje han/hun kan henvise deg til en gynekolog som vet mer enn jordmødrene på føden? Eller er det fødselsleger du har snakket med uansett?

Nei, det kan ikke være meningen at du skal ha så vondt i 6 uker til. Du blir nødt til å svelge stoltheten og mase. Jeg vet det er litt kjipt, måtte selv overtales til åringe føden da jeg hadde masse smerter tidligere i uka, men er glad jeg gjorde det.

Håper du snart blir bedre! Det er jo ikke gitt at dette varer til termin.

Skrevet

Hei, har det på samme måte. Så jeg ble lagt inn på mandage og begynnte å få sterke kynnere, sammentrekninger på tirsdag. Jeg er nå i uke 35+4 og har mye vondt jeg også.

Min fødse blir sattt i gang i uke 37/38 om ikke den har startet av seg selv til da.

Skjønner godt at du blir deprimert og sliten av å ha det som du har det og med tanke på at du ikke får sove pga smertene, er jo ikke dette noe heldig med tanke på at du skal være uthvilt til fødselen.

Jeg hadde ikke sovet på 3 netter da jeg ble lagt inn og var ganske sliten, så de spurte om jeg ville legges inn da jeg var på UL her på sykehuset. Skjønner at jeg har vært kjempe heldig som har fått det tilbudet. Og kan ikke skjønne at du skal gå hjemme med sterke smerter og uten søvn nå frem mot fødselen, det er jo en kjempe påkjenning for deg.

Kan du ikke kontakte føden og spør om det er mulig å få et venterom?. Si at du begynner å blir deprimert og sliten og at du sliter med sterke smerter så du ikke får sove på nettene.

Håper de kan hjelpe deg, lykke til!

Skrevet

Får du satt i gang fødselen fordi du har smerter eller er det en annen grunn....

Det klikker snart for meg, de sier det er ingen ting å gjøre..

Hvilket sykehus er det du skal føde?

Jeg skal på Riksen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...