Gå til innhold

Hvorfor beholder dere barnet?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvorfor gidder du å bry deg i slike situasjoner? hvis du ikke har noe litt mer betenkte spørsmål å komme med enn det der?

babyen har vel like mye rett på et liv selv om mor var litt uansvarlig en gang???

du er sikkert en av dem som er motstander av aborter også du...en dobbeltmoralfjortiss.

Skrevet

helt utrolig... her spør en om ett spm også får hun/han pes... du angrer tydeligvis på avgjørelsen din..

Skrevet

Jeg har aldri värt utro, er lykkelig gift og kan til tider ikke helt forstá noen av historiene her.

Men et barn er absolutt et barn!! Har vel ikke noe á si hvordan eller hvor det ble laga...? Hvorfor beholde det?? Herregud! er jo ikke en bukse vi snakker om her! Det er jo ungen dems! og om de angrer eller ikke, om de ikke vet hvem faren er- sá er det jo fortsatt ungen dems!!!

Teiteste spörsmálet jeg har lest pá lenge!!

Skrevet

Var aldri utro. Men havnet i en vanskelig situasjon. En tung tid å se tilbake på..

Bestilte til og med aborten.. Men klarte ikke. Gikk på pille. Var 8 uker da jeg fant ut at jeg var gravid, i uke 11 da jeg var inne til undersøkelse før abortdagen ble satt til 3 ager senere.. Jeg hadde da gått noen uker og tenkt på det livet som vokste i magen min. Melk i brystene.. Kvalmen. Så alle de som gikk gravide i byen.

Hvilken rett skulle JEG ha til å velge bort et liv?

Nå har jeg verdens skjønneste jente. Hennes far har begynt å godta at han er far, og de har jevnlig kontakt. Min kære er som en far for henne, men for henne har jeg aldri presentert ham som far.

Man angrer aldri på ¨å ha fått et barn, men man kan angre dypt på en abort.

Skrevet

rett og slett fordi det er ungen min, det burde ikke være så hardt å forstå, fra det sekundet testen var positiv var dette babyn min og ikke bare en "klump" som alle sier.. og btw dette med abort.. jeg var på ul i uke 11 pga blødninger og dær lå det en BABY og viftet med armene, helt tydelig en baby men armer og ben og fingre og tær.. tenk det dere som mener det bare er en klump frem til uke 12... i uke 11 var det en BABY dær inne...ikke noen klump.. jeg gråt helt sykt da jeg så at alt var bra med ungen min og det kunne aldri falle meg inn å velge han bort pga ett lite mistak...

Skrevet

Hei anonym.

Følte jeg måtte gi mitt svar på spm ditt. uansett respons.

Regner kanskje ikke med at du har vært igjennom abort? Det har jeg, for ca to år siden og det er det j*vligste jeg har gjort. Flere måneder med depresjoner og anger og masse tanker.

Nå er jeg gravid igjen, men jeg har kommet i den situasjonen at jeg ikke vet hvem far til barnet er og er nå i 7.svangerskapsuke og er midt i oppi situasjonen med å fortelle min kjære at det bare er 50% sjanse for at han er far.

Tror du ikke jeg tenkte masse de først tolv ukene?

Det kunne aldr gått for meg å ta abort igjen. Jeg skjønte ikke konsekvensene av abort før etter det var gjort, og det er noe jeg kommer til å angre på resten av livet.

Nå er det ikke lengetil mitt lille sjarmtroll kommer til verden og jeg gleder meg utrolig masse, og angrer ikke et sekund på mitt valg om å beholde barnet.

Skrevet

Rettelse: Jeg er i 7 måned, IKKE UKE

Skrevet

Et barn er nå et barn, samme hvem sin mor eller far det tilhører.

Skrevet

Jeg synes det er flott at dere tar avgjørelsen om å beholde barnet jeg, setter faktisk deres egne skjebne bak barnets. Har selv en far som vokste opp uten far, han var tyskerunge. Beundrer bestemoren min masse for hennes valg og ingen setter vel spørsmålstegn ved hennes avgjørelse i dag. Stå på jenter, et uhell kan skje den beste, det er hva man gjør ut av det som er viktig:)

Skrevet

men hvis du har tatt abort før og det var "det jævligste du har gjort" - hvorfor ligger du rundt med forskjellige typer da? uten beskyttelse også, kanskje?

og blir uplanlagt gravid NOK EN GANG???

ærlig talt...

• 2 uker senere...
Skrevet

hva er det som feiler deg. du er jo ei skikkelig drittkjærring.... hvilken rett har du til å dømme andre... fordomsfulle ekle menneske.eneste grunen til at du er her er for at de som er usikre skal bli enda mer lei seg... at du ikke skammer deg.

Skrevet

Er du teit eller ?

Det er fortsatt et barn , selv om far er ukjent o.l !

Vil man ikke ha barn , får man bruke beskyttelse , da vet du..

Skrevet
Hvorfor beholder dere barnet?

i slike situasjoner?

Anonym

*gjesp*

Tenk hvis foreldrene dine ikke hadde beholdt deg?

Da hadde verden vært annerledes, hehe.

Anyhow.

For folk som eier litt følelser o.l, så er det litt vanskelig å ta "livet" av en unge, en unge som ikke kan noe for den situasjonen den er havnet oppi.

så da får man bare gjøre det beste ut av situasjonen vet du.

With Regards;

Lanrete

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg syns det er kjempefint å beholde barnet, jeg syns det er en moden avgjørelse.

Skal man ta abort fordi det er flaut liksom? Eller mener man at det er en skam å bli født av en alenemor?

50% av parene går jo fra hverandre etter hvert uansett.

Stå på, jenter!

Hilsen en som tok abort i yngre dager og syns i dag at det var lite gjennomtenkt.

Skrevet

jeg beholder barnet mitt av den simple grunn at det er MITT kjøtt og blod og ikke den støreste dritt faren i verden kunne fått meg på andre tanker!

Skrevet

Alle har jo livets rett...

Om den gravide føler at hun takler å bli mor, så har det vel ikke noe å si hvem som er far...

Poenget mitt er at det er mange, mange som har barn med menn de vet hvem er men ikke stiller opp for barnet sitt.

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg tok en abort for fem år siden, og har ikke angret en eneste gang. Det var den avgjørelsen som var riktig for meg der og da, og det synes jeg fortsatt. Poenget er nok at hver og en må ta det valget selv, men samtidig være bevisst at dette er et stort og tøft valg å ta, som ikke bør taes lett på. Og uansett hva man velger, og hvordan situasjonen er, skal man respekteres for det.

Jeg er nå gravid igjen, og her 100% klart til å bli mamma. Gleder meg stort!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...