Gå til innhold

Smokk - kilde til halsinfeksjon?


-carina-

Anbefalte innlegg

Satt på T-banen her en dag og hadde Karsten på fanget. Han hadde smokken i en lenke som han på genseren. Så var det en far tvers ovenfor meg som pekte på smokken og sa fy-fy. Han snakket ikke så godt norsk, men han sa i hvert fall noe om at smokk ikke var bra fordi det kunne gi infeksjoner og så pekte han på halsen...

 

Noen som har hørt noe om dette før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmm... kanskje han mente at det var uhygienisk å ha smokken bare hengende sånn? (gjør det selv jeg, altså..)

 

Det var rart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karsten spytter ut smokke i hytt og pine. Så da synes jeg det er bedre å ha smokken hengende enn at den skal ligge rundt på diverse gulv og gater rundt omkring.. :o)

Men jeg tror ikke det var det han mente, heller, han sa at barna hans aldri hadde brukt smokk, selv ikke når de skulle sove...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma har brukt smokk siden hun var 3mndr, har enda ikke hatt halsinfeksjon. Har hatt smokk i barnehagen, og der er det jo mye rart, men ikke tatt skade av det.

Sofie har også smokk i lenke, ellers mister jeg den konstant.

Kanskje han bare mente at han ikke likte at barn bruker smokk i det hele tatt, er jo mange som mener det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det var det han mente. Jeg sa nemlig noe om at det var bedre med smokk enn tommel. Han var da veldig tydelig på at jeg burde snakke med en lege, for den legen ville da bekrefte at babyen da var mer utsatt for infeksjon... ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har ikke jeg hørt noe om;-) men jeg kan jo heller ikke alt! Alle mine tre har hatt smokk, de to eldste til de var 4 år - og de har aldri hatt halsinfeksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har også funnet ut at den lenken er kjekk å ha - skreiv jo det i forrige innlegg, nå må jeg bare dobbeltforsikre meg om at det ikke skulle tas opp fordømmende.

 

Det er jo mange som baserer seg på kjerringråd og folkesnakk da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...