Gå til innhold

Forskningsprosjekt ved StOlavs?

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har vært med på det, eller som vet noe om dette? Hva skal til for å få bli med på dette prosjektet?

Går det an å "melde seg på" fortsatt? El. har de nok forsøkspersoner? Har bare hørt at man må regne med å måtte ta en del mer blodprøver og sånn under forsøket. Gjelder det for mannen også...?

Hm...mange spørsmål her visst.....:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8361507-forskningsprosjekt-ved-stolavs/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei phoenix 1.

Tror de enda holder på med forskningsprosjektet.

Kriteriene var at du ikke feiler noe.Altså ingen plager i det hele tatt,ikke bare underlivsrelaterte ting...Jeg skulle egentlig få være med,men de hadde oversett at jeg har en kronisk plage,derfor falt jeg av lasset der...

Vet ikke om de fremdeles tar inn kandidater,eller om de slutta til jul.

Tror det er slik at det er du som må springe ned dørene på sykehuset,mannen slipper vel med det obligatoriske..

Lykke til !

Hei!

Vet litt om prosjektet siden jeg er med i det...

Ble henvist til StOlavs av lege for utredning( tok ca 3mnd før jeg kom dit). Der fikk vi vite at det foregikk ett prosjekt som kanskje vi kunne få være me på.Måtte ta noen blodprøver og svare på en del spm ang helsa.

Forsøket startet først i November så det vil vel pågå en stund til.

Det er en del prøver som må takes i løpet av prosjektet. Starter med diverse blodprøver og undersøkelser for å finne ut om du kan være med i prosjektet.

Når jeg fikk klarsignal for prosjektet måtte jeg inn til ultralyd på mensdag 2-3.Der ble det tatt blodprøver,måling av blodtrykk, puls, vekt og høyde.

Etter dette måtte jeg vente til neste syklus.

Mensdag 2-3. Der ble det tatt ultralyd,blodprøver....osv .Og så fikk jeg innføring av injeksjon av hormonet. Man får ikke vite hvilket hormon man tar, om det er det de tester ut eller om det er det de vanligvis bruker. Sprøyten taes hver dag, enten hormon eller saltvann.

På dag 2-4 etter oppstart, settes hormonet hjemme.

Dag 5 og 8, oppmøte på StOlavs. Der blir det tatt ultralyd og Blodprøver.

Hverdag fra dag 9, oppmøte på StOlavs for å følge folikkenes størrelse. Når de har oppnådd rette størrelse, får man eggløsningsspprøyte. Utheningen vil skje 2 dager etter.

Håper at du skjønte noe av dette og at du fikk de svar du va ute etter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...