Gjest Skrevet 23. februar 2007 #1 Skrevet 23. februar 2007 Hei hei =0) Jeg har jo slitet med denne ammingen,men har fått en finfin dreis på det nå. Ammer først og gir tillegg etterpå, ca 60mm/40mme nå tenker jeg.. Husker jeg tenkte at bare jeg holder produksjonen oppe til hun er 5-6 mnd., så avslutter jeg.. Men nå er det jo ingen problem, så tenkte å holde på så lenge snuppa vil ha... Men er det noen dokumentasjon på at amming etter 6 mnd. er mer helsebringende enn å lav være?
Blomman Skrevet 23. februar 2007 #2 Skrevet 23. februar 2007 who anbefaler jo amming i 2 år ;-) antistoffene er fortsatt viktige ved sykdom med nedsatt matlyst og lite inntak av væske er det ofte ammingen som har holdt barnet nok hydrert slik at sykehusinnleggelser blir unngått ;-) Hvis man gir mm tålereres inntroduksjon av fast føde bedre (gluten f eks) http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=321836 http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=101
Gjest Skrevet 23. februar 2007 #3 Skrevet 23. februar 2007 takk Blomman=0) 2 år? det høres umiddelbart lenge ut.. men vil jo gjerne holde på så lenge jeg kan vi får se;-)
Blomman Skrevet 23. februar 2007 #4 Skrevet 23. februar 2007 er ikke lett ¨å bestemme hvor lenge man vil amme... noen avvenner seg selv og - hos noen minker melka etterhvert som de går over til fast føde- mens andre må avvennes fordi mor ikke lengre er komfortabel med ammingen--- så man må nok se det an ja :-)
moo Skrevet 23. februar 2007 #5 Skrevet 23. februar 2007 Ja, det er helsebringende for både barnet og for den ammende moren! Bl.a. reduseres fare for brystkreft jo lengre man ammer. Se gjerne på www.ammehjelpen.no - der står det om helsefordeler ved amming under Amming A-Å.
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 24. februar 2007 #6 Skrevet 24. februar 2007 jøss det med brystkreft visste jeg ikke.. kjekt å vite:=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå