Gå til innhold

Gult belegg i hodebunnen, ser ut som tykt "flass"..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er nok skurv. Det jeg har hørt man kan gjøre er å smøre inn hodebunnen på babyen med olje,også ta på han en lue. La han ligge med det natten over. Også bruke en myk babybørste og forsiktig børste det vekk på mårran.

for å forhindre at det kommer tilbake,så børster du hode hver dag eller du kan bruke en litt våt vaske klut å vasker hode med.

men som det ble anbefalt,så forsvinner det hvis du smører baby olje på hode.

jeg bruker å vaske vekk oljen med en vaskeklut.

Fant en side om skurv...

Link:

http://www.mammanett.no/barnets%20helse/allergi/eksem/seborreisk_eksem.htm

Snuppa her har også fått skurv... har styrt på med olje to kvelder på rad.... hjalp litt. Men må nok på med ny runde igjen.

Annonse

Leste det som sto under linken din Yulia, virker som det er litt viktig å aktivt gå inn for å fjerne skuven. Tenkte kanskje det bare gikk over av seg selv. Vasker hodet med vann og klut hver dag, men det har ikke hjulpet noe særlig.

Noen som vet hvilken olje man skal bruke til dette? Har jo vanlig badeolje, men det er vel ikke akkurat det beste å bruke..

Spurte på apoteket, hun anbefalte å smøre vanlig olje, enten babyolje eller matolje. Hun sa jeg ikke trengte sånn salisylolje. Men jeg vet ikke. Har brukt olje i badevannet og ekstra i hodebunnen, blitt mye bedre nå. Kommer kanskje litt an på hvor mye det er til å begynne med? Kjøpte også en fintannet babykam, den tar endel av det tørre. Men vær forsiktig og ikke dra hvis kammen setter seg fast, man skal ikke fjerne det "med makt", da kan det bli sår etc...

Vi har blitt anbefalt å bruke vanlig babyolje i badevann eller rett i hodebunnen, babybørste, masere hodebunnen lett med håndkle etter bading og så var det ei hs som anbefalte å bruke daktacort x 2 pr dag. Har ei vennine som hadde veldig god virkning av denne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...