Gå til innhold

Spørsmål ang vannavgang, noen som vet?

fru grim

Anbefalte innlegg

Våre tvillinger er toeggede, tv1 er jenta som ligger med hodet godt nedi bekkenet (på venstre side), mens tv2 gutten ligger med hodet mellom ribbena mine (på høyre side). I natt når jeg var oppe på do hørte jeg tydelig skvulping fra høyre siden, der som gutten ligger. Er det mulig at vannet til tv2 kan gå først, uten at vannet til tv1 har gått? Dette har jeg aldri tenkt over før, og aner ikke om det er mulig en gang. Har følt at jeg har hatt mer "utflod" i dag, men det kan godt være bare meg som innbiller meg ting... Er det "farlig" med vannavgang om det kommer bare litt etter litt da, eller er det først når alt kommer på en gang at man skal kontakte føden/jordmor?

Ble mange spørsmål dette, men håper noen vet... :)

Fortsetter under...

hei!

enig med at du skal ringe føden å høre,men jeg vet at som du sier at du har toegga at vannet godt an gå hos den ene-det er også mulig at tv1 ligger som en propp nederst i bekkenet ditt å at vannet kommer "litt og litt",men det er også veldig vanlig med mye utflod utover!jeg var også inne på kontroll på føden i uke 33 eller noe pga dette-trodde jeg lakk fostervann for trusa mi var våt flere ganger daglig!men det var veldig mye utflod,bare!

gi beskjed hvordan det gikk hvis du dro til føden ,da:-)

Hei begge to :)

Jeg har foreløpig ikke reist noen steder og heller ikke pratet med noen om det, men det virker som det har avtatt noe nå i ettermiddag. Jeg følger stadig med og er på do flere ganger enn vanlig bare for å sjekke, hehe... Tenkte litt på det jeg også, at om tv1 ligger "i veien" for at vannet til tv2 kan komme mer enn bare litt og litt, så høres jo det litt skummelt ut da, for da kan jo tv2 være uten fostervann ei god stund innen det merkes noe mer (selv om det blir laget nytt da...). Hmmm... Jeg har hatt mer utflod siden mandag, og det har også virket mer rødlig enn det har gjort tidligere, akkurat som det skulle være bittelitt blodtilblandet, men var på kontroll på mandag og jordmor sa ingenting ang urinprøven. Jeg tenkte først på urinveisinfeksjon, men kanskje det er noe annet...

Jaja, uansett følger jeg nøye med på hva som skjer nå, og er ikke sen med å kontakte føden om jeg skulle bli mer bekymret eller om det skjer en forandring. Litt tidlig å føde nå, men om det er starten på fødsel så får vi ikke gjort stort allikevel...

Skal holde dere oppdatert om det skjer noe mer :) Masse lykke til til dere også :)))

Hadde jeg vært deg ville jeg ringt føden.. Du skal ikke ta noen sjanser når du går med to i magen... Det er bedre og ringe en gang for mye og få ett skikkelig svar fra fagfolk..

Jeg hadde masse utflod på slutten, og vannet gikk på tvilling1 hjemme (hun satt i sete). og vannet på tv2 ble tatt under keisersnittet..

Lykke til..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...