Gå til innhold

avslag på duotest :-( ankemuligheter?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

F... er så skuffet. Har termin i sept og fyller 38 i nov så jeg fikk avslag på genetisk veiledning. Jeg trodde det burde gå greit siden jeg var såpass nærme 38. Det sto i avlagsbrevet at dersom det var familiære ting som kune påvirke søknaden kune man komme med det, Jeg har en kusine med downs samt en fetter født med vannhode men det blir vel for "fjernt" ?

Jeg er også enslig mor til en tenåring og min nåværende kjæreste er i tenkeboksen angående dette barnet ( ikke planlagt) så jeg kan jo bli alene med dette barnet også:-(

Huff jeg skal ta en tlf å ty til tårene omså for å få anledning til å ta den testen.

Fortsetter under...

Med tanke på livssituasjonen din, synes jeg du burde ta kontakt med legen din igjen, og få han/hun til å skrive ett brev for deg. Begrunne ønsket med at du muligens kan bli alene med dette nye barnet, og at du har ett fra før, og da er det selvfølgelig svært viktig for deg å få mer kunnskap om ditt ufødte baren, nettopp pga det barenet du har.

takk for svar :-)

Tok like godt en tlf til ullevål og etter mye om og men så skulle hun prøve å få meg inn til uka. Legen jeg snakket med sa det var lite trolig at det var lite trolig at kusine m downs og fetter med vannhode ville ha noe å si for mitt svangerskap så jeg tror det var det med at typen min er i tenkeboksen som fikk henne til å ta meg inn på tross av at jeg er under aldersgrensa.

Du kan ta duotest privat på Majorstuaklinikken i Oslo. Blodprøvene sendes til Danmark for analyse. Jeg er alene om omsorgen for eldstemann og selv om dette ikke er noen garanti (jeg ville aldri i verden tatt fostervannsprøve og bidratt til øket risiko for abort) så slapper jeg bedre av i svangerskapet med tanke på at det mest sannsynlig ikke er et barn som gjør at kreftene til eldstemann blir helt borte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...