Gå til innhold

Hva er en storby i Norge?

plutseligbolle

Anbefalte innlegg

Jeg er litt usikker på hva dette forumet skal være godt for. Hva har gravide i storbyer til felles som folk litt mer utenfor allfarvei ikke opplever? Og hvilke byer definerer dere som storby? Jeg har bodd i Berlin så jeg blir ikke så innmari imponert over Oslo lenger. Og Bergen, som er Norges nest største by kan nå i alle fall ikke kalles noen storby? Hm, mener ikke være negativ, men forstår ikke helt poenget.

Fortsetter under...

i utgangspunktet har vi ingen storbyer i Norge, da den geografiske definisjonen på en storby er at innbyggertallet overstiger 1 million mennesker. Og det gjør ingen byer i Norge.

Men det er vanlig å regne Osle, Bergen, Trondheim og Stavanger som storbyer i Norge, fordi disse er de største byene våre.

I en storby har man gjerne andre utfordringer som gravid enn på bygda. Det er greit å diskutere hvilken vogn som går greit både på brostein og buss, hvilke kafeer som godtar barnevogner, Bergen har to sykehus med fødeavdeling, Oslo tre, hvilken er best osv.

små ting kan det virke som, men her får man det konsentrert i stedet for å lete seg rundt på skravle og andre forum :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...