Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har hørt mye forskjellig ang dette.....Mange delte meninger. Hørt det er mange flyvertinner som aborterer i første trimester. Men har overhodet ikke peiling selv....En hører jo mye. Under min forrige graviditet, fløy jeg til Mauritius i 7uke, ingen fare. Men jeg skal aldri fly så langt om jeg blir gravid igjen....Var så kvalm på flyet, og jeg kunne jo ikke akkurat gå min vei....som jeg ønsket..... Det er viktig å passe på å få i seg nok væske og å bevege seg, ikke sitte stille under lengre flyreiser. Håper jeg ikke skremmer deg. Mange som flyr selv om de er gravide. Er en del regler rundt det på slutten av svangerskap, da det ikke er lov til å fly.

Men jeg må innrømme at jeg er nok skeptisk til å skulle fly tidlig i svangerskapet....Men nå har vi prøvd å lage baby i 3 og et halvt år, og jeg tar ingen sjanser nå...

Det er nok bedre å undersøke dette med noen som virkelig VET. Her inne er det vel mest erfaringer tror jeg....

Lykke til!

Klemmer

Hei,

jeg har sjekket dette opp, da jeg er i en situasjon hvor jeg trenger å fly ofte.

I England anbefales det ikke å fly etter uke 25, fordi visst barnet skulle bli født er det en sjangse for ( med riktig og hurtig hjelp) at barnet kan overlev.

I Norge derimot er grensen satt mye høyere..varier fra vært flyselskap.

Jeg tror at du må gjøre hva du føler er riktig for deg, jeg fløy ofte i begynnelsen av svangerskapet, og dette gikk greit.

Flyvertinner blir satt på bakken når de er tidlig gravide, fordi de ofte har mange avganer om dagen, og dette kan ikke sammelignendes men en enkel reise.

Legene sier at det er en økt risiko for dyp vene trombose som øker med 10% når en er gravid, og denne riskoenøker noe ytterligre ved flygning.

Jeg flyr fortsatt, men prøver å unngå Long distance flight så langt det går.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...