Anonym bruker Skrevet 23. februar 2007 #1 Skrevet 23. februar 2007 har man da krav på både fødselspenger (permisjons penger) og engangs stønad da?? Er nemlig stygt redd for at jeg kommer til å bli alene her gitt.... Har finni ut litt av hvert om samboer.. og det er overhodet ikke koselig... huff, må si jeg er litt lei meg og skuffa nå... Føler meg tråkka på, driti ut og dytta så langt ned i søla som går ann....
Gjest anouschka with Love Skrevet 23. februar 2007 #2 Skrevet 23. februar 2007 Nei det får du ikke. Det er bare for de som ikke har vært i jobb. Ingenting med enslig å gjøre.
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 23. februar 2007 #3 Skrevet 23. februar 2007 hei har du vært i jobb å tjent opp sånnt at det lønner seg for deg å ikkje ta engangstønaden så har du rett på permisjonspenger..da råder jeg deg å utsette overgangstønad til permisjonspengene er slutt etter 8 te 12 mnd...du får tilsyn til barnepass når du begynner i jobb igjen,går du på skole kan du få fødselstipend å utdanningstønad...du kan og søke om bostøtte,du får dobbel barnetrygd å bidrag.stoler du ikke på barnefare slik jeg ikke gjorde så lar du bidraget gå gjennom trygdekontoret..du får barnetilsyn til ungen er 10 år å blir du samboer får du i et år etter det,dobbel barnetrygd får du til ungen er 18 eller til etter et år av samboerskap.håper eg klarte forklara litt greit her...e sje mi besta sia det der:).er ikke en kjekk situasjon å komme i men er mange ganger til det beste til slutt.lykke til.
Legekjærringa Skrevet 24. februar 2007 #4 Skrevet 24. februar 2007 Jeg blir også alenemamma. Vet ikke rettighetene. Noen sa at det stod noe sånt i avisen for en mnd. siden (?) men jeg har ikke sjekket det ut ennå. Jeg ble forlatt for noen dager siden og er i uke 17...pga en annen dame og jeg har vært i forhold i over 9 år. Er 31. Lykke til. Jeg føler virkelig med deg. Amathea-stiftelsen kan kontaktes for råd/veil. ang. å bli alenemamma. Jeg hjalp en bekjent med å ta kontakt og nå må jeg vel ta kontakt for min egen del også.
mybabyboy Skrevet 24. februar 2007 #5 Skrevet 24. februar 2007 er ikke helt sikker men tror du kan få overgangsstønad og at barnetrygden blir større, og viss du skal ha hovedansvaret får du jo også penger av far. gå inn på nav.no og se om det står noe om det der, eller ring de. lykke til
persilla med en prins Skrevet 8. mars 2007 #6 Skrevet 8. mars 2007 Hei! Hvis man har krav på fødselspenger vil de trekke den summen i fra overgangstønaden. men man får ikke både fødselspenger og engangsstønad. Du har krav på overgangstønaden, farsbidrag, barnetrygd for 2 og du skal ned i skatteklasse 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå