Gå til innhold

Vondt når jeg går!? Bekkenløsning??

(Svanger)

Anbefalte innlegg

Hei allesammen!

Er det noen som kjenner igjen smerte underst i magen, øverst i bena når man går? Jeg er nå 20 uker og har vært plaget med dette de siste dagene. Det føles som om det sitter et løst ben helt underst i magen som gnikker frem og tilbake når jeg går. Syntest det er en veldig rar følelse, og det gjør litt vondt. Er dette normalt i uke 20? Har jeg bekkenløsning?

Er veldig takknemlig for svar!

Fortsetter under...

eh,det kan det være ja..jeg har bekkenløsning men det sitter i korsryggen hos meg og da kan det skje at jeg sliter med å gå..får vondt der rompebollene begynner lissom..hehehe..=)

så kan tenke meg det er det samme hos deg,men foran..du bør snakke med legen din eller jordmor da..så kan du jo få time hos kiropraktor eller no..

men likevel,du overlever nok det å=) har hatt korsrygg vondt i 20 uker nå og likevel koser jeg meg døyten ihjel..=)=) hehe..

ja,det er nok bekkenløsning-du er jo ikke så langt på vei så det er nok minst sannsynlig at det er belastningen som gjør det!jeg har fått bekkenløsning nå de siste ukene på det verste.hos meg kjennes det ut som om noen stikker en kniv(rett og slett)helt foran i beinet på tissen-hehe.og vondt i halebeinet.men fikk beskjed av legen at alle har forskjellige versoner av hvor og hvor mye smerten er!

ja,det høres jo ut som om det er det du har også:-( er ikkeno godt!

kan jo anbefale å begynne tidlig med ¨å støtte deg godt med puter i senga-dette har hjulpet mye for meg!!

en godt planta rett ak ryggen-en litt tynn mellom beina-en litt tykk høy pute under hodet(dette hjelper både på kvalmen som kommer etterhvert og ryggen og til slutt en under magen og puppene som du holder litt rundt.-dette har hvertfall gjort underverker for meg.håper det gjør godt for andre med rygg /bekkenplager også:-)

ellers så bare ta det med ro-mer belastning på bekkenet med lange turer og store vaskedager gjør alt bare 10 ganger verre,om ikk med en gang så dagen etter.prøv helle med små bevegelser og spesielle øvelser (som finnes i flere gravidbøker).

Hører at det kan være forskjellig hvor en har vondt og hvor vondt en kan ha det. Jeg fikk plutselige smerter på høyre side i korsryggen i går, har store problemer med å gå. Har ikke vært plaget med smerter i bekkenet før, er nå i uke 30. Jeg skal til kiropraktor i dag, håper han kan gjøre noenn underverker.

Tror det er lurt å snakke med lege og evt få henvisning til fysoterapi tidlig når en begynner å få smerter.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...