Gjest Skrevet 23. februar 2007 #1 Skrevet 23. februar 2007 nå skal jeg skrive søknad om permisjon til arbeidsgiver. noen ideer og meniger om hva som bør være med?? alle svar motaes med takk. :)
Blåbærlyng Skrevet 23. februar 2007 #2 Skrevet 23. februar 2007 "I forbindelse med ventet fødsel søker jeg herved om fødselspermisjon fra dato til dato." Holder vel det?
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 23. februar 2007 #4 Skrevet 23. februar 2007 Hvor lenge før permisjon må man søke egentlig?
Hanne-mor Skrevet 23. februar 2007 #6 Skrevet 23. februar 2007 Slik jeg gjorde det var at jeg bestilte time hos NAV og fikk med skjema fra dem som jeg og pappan skulle fylle ut og levere til NAV. Da sa hun at på nettet var det et skjema som arbeidsgiver skulle fylle ut og sende inn ang. hvor mye jeg har i lønn og hva jeg betaler i skatt. I det skjemaet "Inntekts- og skatteopplysninger – arbeidstaker som skal ha sykepenger, fødselspenger eller adopsjonspenger" (dette finner du her: http://www.nav.no/page?id=328) Da gikk jeg inn til arbeidsgiver og bad de sende inn skjemaet. Jeg hadde fylt ut navn og sånn, så fyller de ut resten. Arbeidsgiver bør informeres ca 2-3 mnd før man går ut i permisjon har jeg hørt. Lykke til
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 23. februar 2007 #7 Skrevet 23. februar 2007 Ehh, er ikke helt med nå. Er det søknad til arbeidsgiver, eller søknad om foreldrepenger det er snakk om nå? Må man søke arbeidsgiver også? 3 mnd før?
TW-E Skrevet 23. februar 2007 #8 Skrevet 23. februar 2007 Hei, hei! Du må varsle arbeidsgiver om at du har tenkt deg ut i permisjon, om du ønsker 80% lønn eller 100% lønn, avhengig av hvor mange ukers permisjon du tar. I tillegg ønsker de ofte også å vite om når du evnt. har tenkt å ta ut ferie. Dette bør gjøres senest 3 UKER før terminen. Så søker du NAV om fødselspenger i permisjonstiden, det er beskrevet over hvor du kan finne relevant skjema på nettet. Det kan gjøres også etter fødsel, men ønsker du å unngå krøll med utbetaling av lønn er det kanskje greit å gjøre det omtrent samtidig som du sender permisjonssøknad til arbeidsgiver. NAV kontakter selv arbeidsgiver, og arbeidsgiver må også fylle ut et skjema - men dette trenger heldigvis ikke vi gravide å bry oss om ) Lykke til!
gullungemamma'n til 3!! ;-) Skrevet 23. februar 2007 #9 Skrevet 23. februar 2007 ehhh nå er det vel sånn at man uansett går over i permisjon (da tenker jeg feks på om man har gått sykemeldt den siste tiden) 3 uker før termin. Arbeidsgiver bør vel kunne forvente og få beskjed litt før om når og hvordan permisjonen skal gjennomføres. Jeg gjorde det på denne måten at jeg dro innom arb.giver og hadde da på forhånd stilert sånn ca når jeg skulle ha permisjon og når far skulle ha sin fedrekvote og når jeg tenkte og ta ferie i løpet av perm. Ferie forlenger jo perm tilsvarende og ved 80% dekning vil man vel få 100%utbetaling i ferie slik man har opparbeidet seg. Hos min arbgiver gikk jeg gjennom og fylte ut søknaden sammen med en medarbeider fra lønningskontoret så alt ble riktig, og når det var gjort så hadde jeg jo alle opplysninger til NAV klart! De krever forresten underskrift fra Far også nå (gjorde ikke det før) så skjemaet deres måtte bli med hjem en tur. Litt dumt, da jeg hadde tenkt og gjøre meg ferdig der og da, men kanskje kjekt og vite for andre også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå