Gå til innhold

Redd? (samme som Bli Gravid)


Jewel m/jente får gutt

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Tenkte kanskje noen her inne har hatt liknende tanker og ville dele sine erfaringer.

 

 

Jeg og sambo har veldig lyst på barn, og jeg slutta på pilla i mai-06.Vi har ikke drevet med testing osv. vi har bare tatt det som det kommer. Nå i januar så gikk jeg over tiden, og da gikk det plutselig opp for meg at vi kunne være gravide!! (noe vi ikke var pga forsinket EL).

 

Men allikevel, den tanken skremmer meg. Er for tiden student gjennom Aetat og får rehab.penger. Har en deltidsjobb i tillegg, men vi penger til mat og hus og bil. Sambo har begynt som lærling, og det er jo ikke den best betalte jobben. Så jeg har begynt å tenke økonomisk, om vi har "råd" til å få en baby. Selvfølgelig klarer vi oss, men det er sånne tanker som svirrer rundt i hodet mitt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt naturlige tanker tror eg. Har tenkt det samme ,men har funnet ut at det kan vi klare etter å ha reknet på det. Så det er vel bare å gå seg selv i sømmene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det viktigste er om du er i et forhold du er trygg i. Jeg fikk to barn mens jeg var student, og jeg kan ikke se noen grunn til å ikke anbefale det. Du er fleksibel, kan ha kortere studiedager og lese hjemme, og vil muligens ha lettere for å få barnehageplass (prioritert plass). Som du sier - dere klarer dere. Hvis du ser det i et litt lengre perspektiv, er det sikkert mer motiverende å se for seg noen smale år nå før dere begge er ferdig utdannet og i jobb. Det er jo ikke nå dere kommer til å tren ge verdens største leilighet og dyre klær til barnet ;-)

 

Og til anonym, som mener at man skal være ferdig utdannet og i fast jobb før man får barn - det er det dummeste jeg har hørt. Jeg tror mange kvinner som angrer på en slik beslutning den dagen de omsider har fått fast jobb etter 6 års utdanning og 4 år i midlertidige stillinger og ser at enten mister de fullstendig fart i karrieren, eller så har de rett og slett blitt såpass gamle at de har problemer med å bli gravid.

 

Nei, Jewel - følg hjertet ditt. Dere klarer det dere vil.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

umulig å si.... fornuften i meg sier fast jobb - sikker inntekt... men om man allerede har prøvd lenge så vet man jo ikke hvor lang tid det kan ta å bli gravid?

 

Som en mellomting i ditt tilfelle ville jeg ha ventet til jeg var ferdig med det prosjektet du holder på med nå. til du er ferdig med studiet og til sambo er ferdig med den mest lavlønnede delen av lærlingetiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig foruftig og helt riktig å stille spørsmål ved hvorvidt man har råd til å få barn før man begynner å lage et. En ting er at dere greier dere nå, men en baby koster raskt mange penger å ha i hus! Sjekk standardbudsjettene til Statens institutt for samfunnsforskning www.sifo.no for å se hvordan dere ligger an, både nå og med en fremtidig baby.

Jeg valgte ikke å få barn før jeg visste at vi kunne forsørge den. Venter nå nummer to, og har lyst på tre. Men er slett ikke sikker på om det blir flere enn to - av økonomiske årsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...