Gå til innhold

Ååååå, bommelommen sitter fast!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kjennes ut som om det er helt fullt av bommelom oppi der, men det kommer jo bare en ert hver gang jeg setter meg på do. Tar Lactulose, og spiser Biola med svisker hver dag, men ser ikke ut til at det hjelper. Er ikke noe godt, kjennes sprengt ut. Er 32+5.

Noen råd til meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trasig det der. Forebygging med Biola er bra. Hjelper ofte også å bytte fra brød til knekkebrød (mer fiber). Unngå loff/ boller og annen hvit bakst. Vil tro det er lurt med mye fiber ellers også, som i grønnsaker. For min egen del er pasta en versting som må unngås.

En god dose med svisker/ rosiner kan kanskje hjelpe? Og druer får man vel ofte løsere mage av?

Hvis problemet er mer akutt må du kanskje bare ty til klyster?

Håper det løser seg (bokstavelig talt...) for deg :)

Skrevet

Jeg spiser mye grovbrød, knekkebrød, frukt og grønnsaker. Og drikker mye vann. Så jeg går på do både 2 og 3 ganger for dag, så det hjelper i hvertfall :)

Grusomt når d sitter helt fast, var inne i en periode med det selv, var forferdelig! Godt når det løsner ;)

Lykke til!

Skrevet

Spiser masse fiber, frukt, Biola, svisker osv, drikker mye vann, og tar Laktulose. MEN sitter fortsatt fast.

Ååååååååå drittkropp, bokstavelig talt!

Skrevet

blåbær er bra!!

det hjelper både på løs mage og treg mage...

har bestandig hatt treg mage,så blåbærjuice er et must her i huset..=)

håper det ordner seg..=)

Skrevet

hadde samme problemet en stund så jeg vet hvor fælt det kan være.

Jeg har begynt å ha LINFRØ i skumma kultur melk/biola.

Jeg lager til linfrø i et glass og det står i vann en stund. Tar så 2 -3 ts av den blandingen i et normalt glass med surmelk.

Drikker også bortimot 3 l vann for døgnet. Og spiser mye frukt.

Skrevet

Linfrø er genialt. Har hatt samme problem som deg, men for en uke siden kjøpte jeg linfrø på apoteket (får det hos helstkost også) og tar det to ganger om dagen. Morgen og kveld. En stor spiseskje utrørt i juice. Funker veldig bra for meg altså. Lykke til. Vet at det der er kjipe greier...

Skrevet

Kiwi og eple er det som hjeler best hos meg. Og så ein del vatn då.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...