Gå til innhold

Tråden for oss meierikjerringer!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så missforstått at det er en kjempefordel å ha så innmari mye melk. Folk skryter i vilden sky over hvor mye melk de kan få ut av en enkelt pupp osv. Denne myten tenkte jeg det kunne være kjekt å avlive en gang for alle. Jeg har mye melk, og jeg misunner jo de som har lite melk, men alikavell nok til at ungen kan fullammes.

Jeg har vridd hjernen, men jeg finner ikke så mange fordeler med å ha mye melk. Man har alltid nok melk til at ungen blir mett og fornøyd, ma får betalt for melka på sykehuset (dersom de trenger den da) og man kan fryse ned litt melk til eget bruk.

Ulempene er derimot mange:

-Melkesprengen står nesten konstant

-Trykket i puppen gjør at det er vondt i det utdrivningsrefleksen slår inn (og det skjer OFTE).

-ALLE klærne blir våte av melk

-Du går rundt med usjarmerende våte flekker på strategiske plasser selv om du byttet ammeinnlegg for en time siden

-Du lukter sur melk selv om du nettopp har dusjet

-Strømregningen blir betydelig større siden du må vaske klærne (både dine og ungens) hele tiden. Pluss at brystpumpa suger strøm. Hvor ble det av fortjenesten fra melkesalget sa du???

-Klesvask hyppig er masse ARBEID, pluss at hybelkaninene får perfekte vekstvilkår med så mye klær over alt.

-Ungen blir grinete og skriker fordi den får tre ganger mere melk i munnen enn h*n klarer å svelge unna. H*n slipper puppen i et hyl og melkespruten står i barnets ansikt og på klær og på katta og over alt.

-I forsøket på å spise fikk ungen i seg MASSE luft. Så dermed har du en lang runde med mageknip å ta deg av, mens du subber rundt i våte klær og med melkespreng til tusen.

-Nattesøvnen blir redusert. Endten må du pumpe ut litt melk før ungen får mat slik at h*n kan spise på normalt vis etter at trykket er lettet litt (da har man blitt våken av å sitte i den kalde stua og pumpe mens gubben roer ungen som er sulten...) eller så blir ungen våken og oppkavet av måltidet og krever mageknipbehandling og masse byssing før h*n sovner igjen.

Det er sikker enda flere ulemper også. Eller kanskje noen fordeler?

Hva sier dere jenter??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skulle ikke ha lest denne tråden....... har mest lyst til å hylgrine og skulle GJERNE tatt noen av "plagene" dine med å ha for mye melk!!!

Trodde dette var en tråd med tips for å få mer melk....

Du klarer i alle fall å gi baby`n din alt den trenger! Tenk på det du, i steden for å klage! Regner med at denne tråden skulle være humoristisk, men den traff meg på feil dag.

Gjett hvordan det er med en unge som hylskirker fordi h*n er sulten og DU ikke klarer å tilfredstille h*n

Skrevet

Det er plager med alt! Selv måtte jeg ta avmelkende piller etter fødselen, jeg hadde nok til trillinger i begynnelsen. To meter radius spruteradius, ja.

Det er en fin tråd lenger nede om det som øker melkemengden.

Skrevet

Uff da. Ikke meningen å få noen til å føle seg dårlig fordi de ikke har nok melk nei. Det var heller meningen å få de med lite melk til å føle seg bedre. Det er ikke alltid så ille at det ikke er godt for noe liksom. Det er ikke alltid så enkelt med for mye melk heller. Ungen spiser av hjertens lyst fordi hun er sulten, men får kjempevondt i magen og er helt utrøstelig etterpå. Denne tråden var ment mest humoristisk ja, og som expat sier er det en kjempefin tråd om øking av melkemengde nedenfor.

Skrevet

He he. Jeg synes dette var en flott tråd. Selv har jeg lite melk, og må pumpe ut melk på formiddagen for å gi det på flaske om kvelden. Jeg føler meg faktisk bedre etter å ha lest dette. Helt ærlig trodde jeg det var bare fryd og gammen med nye melk, og at det da ikke fantes en bekymring i verden. Men det skjønner jeg jo nå at ikke stemmer. Jeg vil heller gi litt flaske på kvelden enn å ha for mye melk og må styre med det hele tiden. Flott tråd, og morsom lesning. :-)

Skrevet

hihi får se på det som trøst ja;-)

Har for lite melk og alltid vært misunnelig på de som har mye..

men skjønner det kan være utidig til tider...

Skrevet

He he. Oktobermamma: Da har jeg et forslag. Hva om vi blander sammenmeg og deg og deler på to da?? Eller om vi bytter en pupp eller noe??

Skrevet

Hehe.

JA det var lurt, men da får du regne med en hengepupp herfra;-)

Skrevet

Hmm. Hva ofrer man ikke for disse små???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...