babygutt jan07&??nov10 Skrevet 23. februar 2007 #1 Del Skrevet 23. februar 2007 Tror jeg er i ferd med å miste melken min... Jeg slet litt med å få i gang melkeproduksjonen etter at gutten vår ble født. Han hadde gulsott og orket ikke å jobbe for å få ut melken. Fikk tillegg på sykehuset som vi fortsatte med et par ukers tid etter at vi kom hjem. Jobbet masse med å få i gang melkeproduksjonen - la babyen ofte til, og pumpet meg imellom måltidene, og etter tre uker hadde jeg endelig nok melk til lillegutt. Da jeg pumpet meg da - hadde jeg på det meste ca 150 ml tilsammen på begge brystene. Men for ca halvannen uke siden begynte gutten vår å bli veldig urolig til brystet etter bare kort tid. Da jeg pumpet meg fikk jeg ut bare 60-80 ml tilsammen. Jeg har siden det jobbet masse med å få i gang produksjonen igjen, men det kommer fortsatt ikke mer enn 60 ml. Hva skal jeg gjøre - er det noen som har noen tips???? hvor lang tid tar det å øke produksjonen... Hadde ikke tenkt å gå over til mme riktig enda... Vil så gjerne at han skal få så mye som mulig av morsmelken, men det ser jo ut som om den bare forsvinner!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8358809-hjelp-hvor-blir-det-av-melken-min/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labbetøs Skrevet 23. februar 2007 #2 Del Skrevet 23. februar 2007 Uff da. Ikke noe morsomt, men slapp helt av. Dette kan helt sikkert fikses. Først og fremst: Er du sikker på at det gikk like lang tid siden siste pumping/måltid etter at du pumpet nå og da du fikk 150 ml? Så det som veldig mange gjør feil: Drikker du nok vann? Dersom du sliter med for lite melk, så er det viktig at du drikker nok. Minst tre liter vann om dagen. Helst fire. Jeg har MYE melk, men merker alikavell stor forskjell de dagene jeg glemmer å drikke vann. For å øke produksjonen: Få hjelp med ungen (ta en helg eller noe slik at mannen din er hjemme eller noe). Så pumper du hver time/halvannen time hele dagen. Du kan selvsagt prøve å legge ungen til først, men melka må ut hver time/halvannen time så dersom ikke ungen er sulten akkurat da så pump det heller ut istedet for å vente til ungen blir sulten. Gutten din får få melka på flaske. Ikke stress med mengden. Det vil komme veldig lite melk hver gang siden du pumper så ofte (så lite som 10-20 ml er helt normalt), og dersom du ser på mengden og tenker "herregud det kommer jo ikke noe" så gjør det ikke det heller. At du tenker det kan gjøre at melka ikke kommer ut. Etter å ha pumpet hele dagen går ti til sengs og sørger for å få deg en god natts søvn. Am ungen om natten når han er sulten, men du trenger ikke pumpe om natten. Dersom ungen vil spise hele tiden om natten og ikke blir mett så gi han flaske slik at puppene dine får to til tre tretimers hvileperioder iløpet av natten.Når du vokner morgenen etter skal du se du voktner med melkespreng. Gjennta dette en dag til dersom du føler at det trengs. Lykke til. Du skal se det ordner seg iløpet av en dag eller to med pumping. Husk å drikk MASSE vann. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8358809-hjelp-hvor-blir-det-av-melken-min/#findComment-8359069 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå