Gå til innhold

Er det bare jeg som har utålmodig halvtåring som kjeder seg fort??

Anbefalte innlegg

vet jeg har spurt om dette før, men han blir så lei etter 5 min med EN aktivitet så må det skje noe nytt. Synes det er en vanskelig alder å finne på ting for, tror det blir litt enklere når han blir større. Vurderer nå å gå i åpen barnehage en gang i uka.

Hvordan ser dagene ders ut aktivitetsmessig?

Vi går på babysang, bruker gulv, seng, lekegrind, vippestol og fang som aktivitetsområder, vi leser bøker, ser på data, synger, blåser såpebobler, presenterer leker og fysisk leking (hoppe "fly" løfting etc), men likevel blir det for lite innimellom mating og skifting og soving.

Så er ikke uten initiativ liksom, men tenker likevel ofte, hva gjør vi NÅ? Lar ham også ligge og kjede seg litt, men det går ikke lenge før han hyler!

Fortsetter under...

synes jo dere er kjempeflinke jeg da! så kreative! vi gjør sikkert ikke halvparten av d dere holder på med en gang! *flau*

har ikke så gode råd å komme med. han har jo MYE tilbud da, så kan jo være han er litt bortskjemt?;) her har vi liksom holdt oss til ligge på matta, vippestol og lekegrind. pluss fanget da, lek og kos der.

på matta leker hun seg ganske godt selv, snurrer rundt, holder på med babygymmen eller en leke.

så jeg vet ikke jeg, de er jo så forskjellig disse små. slitsomt når de blir utålmodig ja, mi også kan bli ganske grinete feks på matta el i lekegrinda. men lar henne noen ganger sutre litt, andre ganger gir jeg en leke, tar henne opp eller setter på musikk-uroa vi har. ikke alltid d hjelper, men.. må vel bare pørve seg fram, uten å bli helt utslitt selv.

ja, ser jo jeg ikke har gitt deg noen råd,hihi. men det er ihvertfall ikke bare deg som har utålmodige små, så vet du da det ihvertfall;)

Min lille mann har aldri vært noe særlig til å ligge for seg selv og jeg har stort sett måttet bære ham rundt i 6 mnd nå.

I begynnelsen syntes jeg det var veldig slitsomt, storebroren var nemlig helt motsatt, men etterhvert har jeg begynt å synes det er ganske så koselig å ha ham med rundt overalt... Har funnet ut at han er ekstremt selskapssyk og viser en enorm interesse for mammas ulike gjøremål. Da vi skaffet oss en bæreslynge ble alt letter og jeg kan bære ham mens jeg lager middag holder på med klesvask etc...Men han begynner å komme i en alder der mamma ikke er nok og er storfornøyd de dagene vi er sammen med andre babyer. Er jo ikke så lenge før de krabber rundt og kan følger etter oss rundt i huset. ..og da blir de kanskje litt mer tålmodige?

ja, han er sikkert litt bortskjemt, men er jeg opptatt med noe lar jeg ham ligge å klage en stund til det hender at han begynner og storhulke, så det er ikke det at jeg står på pinne for ham hele tiden. men vil jo gjerne at han skal forbinde noe positivt med disse liggestedene, så derfor pleier jeg å ta ham opp når han ikke vil mer.

jeg har aldri båret rundt på ham, for han er så tung! nesten 10 kg nå. men jeg har ham f.eks i vippestolen på forskjellige steder, f.eks på kjøkkenet hvis jeg ordner der. men er ikke så interessert i det jeg holder på med heller. Han drar litt i en sprellemann jeg har hengt opp der, og så blir han lei av det også!

Jeg satser også på at det blir lettere når krabbingen begynner, men det kan nok ta sin tid, har ligget på magen og sprellet i månedsvis nå uten at han har kommet opp på alle fire! Men når de begynner å krabbe kommer vi vel til å savne den tiden hvor de var på ett sted, hehe,...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...