tintus Skrevet 23. februar 2007 #1 Skrevet 23. februar 2007 Hadde innsetting av egg forrige tirsdag, altså den 13. Dette var fryseforsøk. Nå synes jeg ventetiden begynner å bli lang og jeg har lyst å teste. Jeg har klart vente til en dag før ved alle andre forsøk, men vet ikke om jeg klarer å vente så lenge denne gangen... Hvor tidlig er det "forsvarlig" å teste? Og blir innsettingsdagen regner som dag 0 eller dag 1?
Høst72 Skrevet 23. februar 2007 #3 Skrevet 23. februar 2007 Hei På Riksen anbefaler de å vente med å teste til 14 dager etter uttak (12 dager etter innsetting). Innsettingsdagen regnes som rugedag 0. Lykke til, skal krysse fingrene for deg!
Aguin Skrevet 23. februar 2007 #4 Skrevet 23. februar 2007 Det er nok lurt å vente så lenge som mulig. Mange muligheter for feil svar i begge retninger. Lykke til uansett.
tintus Skrevet 24. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 24. februar 2007 Da klarte jeg altså ikke å vente og testet i dag tidlig. Er på dag 11/12. Alt etter hvordan man regner. Og den var positiv! Men kan dette resultatet være feil altså? Og hva er det som eventuelt kan påvirke den til å gi falsk positivt resultat?
finetine Skrevet 24. februar 2007 #6 Skrevet 24. februar 2007 Hei:o) Gratulerer så mye:o)!! Det høres jo veldig bra ut, det er mest at det kan helle den andre veien at hvis du tester for tidlig kan du få negativt svar fordi kroppen ikke produserer nok hcg ennå. Så du er nok med all sannsynlighet gravid. Det kan være en liten risiko for kjemisk graviditet, egget har da såvidt vært borti livmorveggen men ikke festet seg/sluppet taket. Kroppen begynner da å produsere hcg men man er ikke gravid, heldigvis skal det være ganske sjelden men det kan skje. tror nok du med all sannsynlighet kan stole på testen:o) Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå