Gå til innhold

Til alle dere som prøver å bli gravide!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi vet faktisk ikke om du er gravid, så det er bare å droppe spørsmål som vi ikke kan svare på!

 

Nå er jeg lei - detter er forum for 1. tri. Kan dere respektere det?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jo ikke annet en å le av deg!! At det er mulig!?

Det e jo ike verre en at du ikke lese de innleggene??? Eller blir det for vanskelig for deg?;-)

Kom igjen me så mange spørsmål dere vil!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humrehumre, det er helt fantastisk med alle disse hormonene som farer gjennomkkropp og sjel, sier nå jeg! :-)

 

Men kjære alle prøvere: for all del! ikke la dere "skremme" av slike leie- og irriterte anonyme-, de fleste av oss her inne er faktisk riktig så hyggelige og kan kanskje ha svar på det dere lurer på og det hele!

 

Og til HI- lykke til med resten av svangerskapet, håper humøret og tålmodigheten blir bedre etterhvert... :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er flott av vi prøvere kan komme inn hit og spørre, jeg...

skal jo forhåpentligvis inn hit fast om ikke så lenge også.....

Det kan tilogmed hende at jeg kan gi dere et råd eller tips da jeg har to barn fra før og "litt" egenerfaring..... :-)

 

Før jeg mistet i MA i fjor var jeg mye her inne, til jeg måtte ta en pause pga så mye negativitet her...

ikke gjør det da :-(

er så flott å ha et skravleforum for å avlaste våre stakkars menn som ofte er de eneste som vet om graviditeten på så tidlig stadium....

 

Flott at det er flere her inn som ønsker oss velkommen - TAKK !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og apropos det - jeg synes også det er trist at man skal jage bort de som er så uheldige å miste. Så har jeg sagt det også. Her inne vil til enhver tid omtrent en av ti abortere. Synd hvis de som er gravide ikke har mage og hjerte til å strekke ut en hånd når det trengs som mest. Jeg skal love at de fleste som har abortert forsvinner fra gravid-sidene etter hvert - det er ikke akkurat det beste stedet å være om man skal komme videre.

Man er full av bekymringer som nygravid, med rette, men vi klarer vel å være medmennesker for det?

Er du redd og bekymret og ser et innlegg fra en som har mistet, får du heller minne deg selv på at innleggeren ikke på noen måte har økt DIN sjanse for å abortere.

Lykke til alle sammen, både gravide og snart gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

" Er du redd og bekymret og ser et innlegg fra en som har mistet, får du heller minne deg selv på at innleggeren ikke på noen måte har økt DIN sjanse for å abortere."

 

... godt sagt !

 

Det er jo derimot motsatt .......

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å stakkars deg hovedinnlegger. Tenk å være så egoistisk og selvsentrert.

Jeg var selv mye her inne å spurte når jeg hørte til på bligravid siden. Det er bra å ha noen å spørre som kanskje vet svarene bedre enn en som aldri har vært med på dette før.

Vi kan kanskje ikke svare på om de er blitt gravid, men det er mange andre spørsmål vi kan svare på med hensyn til tester, tyding av streker, symptomer osv. Bligraviderne er fulle av håp og forventninger, det er ikke lenge siden jeg kom derfra selv. La oss nå hjelpe å svare så godt vi kan, anonym-du kan jo som sagt lenger oppe her, hoppe over spørsmål du ser kommer fra bligravid-siden. Som regel står det allerede i hovedlinjen. Lykke til bligravidere!! Jeg hjelper iallfall med det jeg kan, så bare spør dere!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære deg HI - er det ikke bare å la være å lese da? Det kan da ikke være så vanskelig - og hadde tydeligvis gjort hverdagen din lettere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til de som vil kase ut alle de ikke gravide...

 

helt ærlig talt, det er ikke mulig og si sånne ting..............................................

 

stakkar dere med sånne utrolige barnslige holdninger...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"enig med hi. fuck off, dere som ikke er såååå fruktbare". Ja du som skrev dette, synes jeg bare synd på. Godt det ikke finnes så mange av den sorten mennesker. Desverre er det ikke alle som er så fruktbare som deg. Det å skulle rakke ned på mennesker-som du gjør.....Det å le av andre som ikke er såååååååååååååååå fruktbare.......Sier bare stakar stakar deg. Godt noen er perfekte. Men desverre er det nok den som ler sist som ler best!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er på 2-tri nå, og der er det mye fredligere. Primært fordi det ikke kommer mange ikke-gravide inn og spør spørsmål som eks. "jeg har vondt i høyre lillerå - kan jeg være gravid???" eller "mensen skulle kommet for fire minutter siden - er jeg gravid?"

 

Jeg har ingenting i mot fornuftige spørsmål, men mange er virkelig en long-shot asså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med anonym på 2. tri! Det må da være lov å bruke hodet før man spør om noe. Og her inne kan vi ikke annet enn å gi falske håp, og hvem trenger vel det??!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvor lenge dere negative anonyme prøvde før det klaffet??? Noen som helst snøring på hvor fucka opp i huet du blir når du har gått inn for dette hver måned i 1 år??

Kanskje vi bare trenger en liten oppmuntring til tider? Og ingen kan vel svare oss bedre og gi oss den lille piffen enn dere her inne:)

 

Så ja, kanskje dere mener at det blir falske forhåpninger da, men kanskje det er akkurat det vi trenger der og da?

 

Så vanvittig unødvendig å gjøre livet surt for andre, tydeligvis har du egentlig nok med deg selv... Lykke til videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er vel en av disse "negative" som du referer til... Prøvde i ca 13 mnd før det klaffet, så jeg vet hvordan det er å lure hver eneste måned. Og om en får veldige forhåpninger så er fallhøyden desto større.

fant heldigvis til slutt ut at det å ta en graviditets-test funket mye bedre enn å spørre andre om jeg kunne være gravid.

 

Og jeg gjentar meg selv, fornuftige spørsmål er hjertelig velkommen - men enkelte spørsmål kan vi jo rett og slett ikke svare på. Det blir bare gjettekonkurranse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men da er det vel bare for deg å hoppe over det innlegget da, og overlate det til oss som er litt mer positive og gir håp til bligraviderne om vi kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missforstå meg rett; Så fint du har prøvd lenge! Da vet du jo akkurat hvor lei man blir!! Fallhøyden er det uansett, noen ganger er det faktisk viktigere å klare seg gjennom pp for så å ha ork til å begynne på en ny.

 

Nå er vel faktisk ikke alle spm fra prøvere her inne rettet til det du mener?? Noen har testet, noen får ikke testene til å funke, andre er det for tidlig til å teste for. Mens andre, som sagt, bare trenger å lufte tanker og følelser, for å få litt pågangsmot og hjelp! Mine tester snakker ikke til meg ihvertfall, så jeg må bare tolke selv.

 

Så var det en av de komentarene som er så unødvendige. Vi er ikke en haug hjernedøde sauer, selvfølgelig vet vi jo at vi må teste!! Hallo!! Hadde vi testet positivt med en gang så hadde vi da ikke spurt om det her!!

 

Uansett om dere kan svare eller ikke, det må vel være lov til å spørre??

 

Forresten, høres ut som du har spurt litt selv; " fant heldigvis til slutt ut at det å ta en graviditets-test funket mye bedre enn å spørre andre..."

 

Kan vi ikke bare være hyggelige mot hverandre selv om hormonene løper?! :) Ingen er like, og det må vi vel bare prise oss lykkelige for:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid i min 12 pp, og måtte droppe ut av forumet bli gravid før jeg ble sprø av alle sinte mennesker der. - Så ble jeg gravid. Også kommer jeg hit, også er det likedan. Litt skuffet over det.

 

TIl alle som prøver:

Alle vet det, men ingen tror det: Det kan ta opp til et år før man blir gravid. Vi har alle hørt det, og man sparer seg for mye hvis man innstiller seg på at det er slik. Så kan man få hjelp. Ta det som en bonus hvis det skjer før.

 

Mange av oss begynner å bli eldre og har gått på p-piller i 10 år. Gi kroppen mulighet til å komme seg litt....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi vet det KAN skje.. Men hvor lett er det å innstille seg på ett år med intens prøving, når man ønsker seg en spire så inderlig?? Jeg har ikke klart det.. Skal på utredning nå, dette har vært ett langt år. Men kreditt til de som klarer det altså, det må lette mye!:)

 

Synd du har fått disse opplevelsene om BIM, det skal jo bare være ett hyggelig sted for oss alle som har en felles interesse: FÅ BARN:)

 

Jeg har ingenting vondt å si om BliGravid, og det er eneste stedet jeg har vært, foreløpig.

Var innom her og titta, og da blir jeg så provosert av enkelte anonyme innlegg.. Men nå skal jeg roe meg 10 hakk;)

 

Skulle jo nesten trodd jeg hadde mest løpske hormoner her, haha...:)

Så gled dere til jeg kommer damer.... ;)

God helg:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til du kommer Majja, og ønsker lykke til!

Min konklusjon må bli at her er alle velkomne, og at spørsmål er det forumet er til for. Hadde det vært ønskelig med én person som definerte hvilke spørsmål det var lov å stille her, hvor lei seg eller nervøs man kan være for å skrive eller hvor gravid man må være, så ville det sikkert blitt utnevnt en slik diktator, men det er heldigvis ikke gjort. Vær litt snillere mot hverandre. Neste gang kan det være deg som prøver å bli gravid, eller som er så uheldig å miste. La folk spørre om det de lurer på, og la være å svare, ja, la til og med være å lese, om du ikke vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh, en serdeles klok kvinne Hypatia:)

 

Gleder meg også til jeg kommer hit, håper det bare tar ett par uker:)

Takk for positiv respons, det setter jeg stor pris på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...