Gå til innhold

vondt i siden når jeg ligger.

Anbefalte innlegg

Skrevet

klarer bare å sove på siden, ligger for det meste på høyre side, våkner hver natt av synnsyke smerter i siden, når jeg skal snu meg,når jeg skal ligge meg over til rygg, eller hinn siden, det tar 1 til2 min før det gir seg, andre som har det sånn,det er grusomt vondt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

glemte åsi at jeg er 35 uker.

Skrevet

har det på samme måten. Helt forferdelig å snu seg om natta og våkner masse fordi det gjør vondt i hoftene og beina.

Hjelper litt med ei pute mellom bena for meg.

er 37+0 i dag

Skrevet

Vil tro dette henger sammen med at magen er stor og tung. da blir båndene som livmoren består av strekkes veldig, og når du ligger på en side blir de strekt til den siden, det kan gjøre veldig vondt. Jeg har også hatt det slik på slutten av hvert svangerskap før. (Er ennå ikke så langt som deg nå). Prøv å bygg opp med en pute under magen når du ligger på siden, slik at magen liksom ikke "henger" ned mot madrassen så veldig, men får litt støtte. Hjelp også til med en hånd når du skal snu deg og "dytt" magen over til andre siden når du rpver å rulle rundt. Mange velger også å gå til innkjøp av silkelaken/glatte laken for å lettere komme rundt og dermed ikke anstrenge magemusklene så mye i den prosessen.

Men du bør jo nevne dette til jordmor neste kontroll, slik at hun kan vurdere hvor smertene sitter. Men det høres veldig likt ut som de smertene jeg også har hatt når magen blir stor og tung...

Lykke til !!

Skrevet

tusen takk for svar, det var jo dette jeg kankje tenkte meg... men jeg får prøve med en pute under magen...takk for tips.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...