Gå til innhold

Hvordan amme 3 uker gml baby?

Anbefalte innlegg

Når jeg spør hvordan, mener jeg; hvor lenge bør han få spise. Begynte med 30 min på en side, og så den andre puppen ved neste måltid. De siste 2 dagene begynte han å ikke virke førnøyd på kvelden. Så jeg ga 20 min på en pupp, og så byttet side- og lot babyen spise seg ferdig der. (tok 15-20 min der også...) Så er det natta da. Legger han til brystet, og prøver det samme. Men så sovner han til så veldig når jeg kobler han fra etter ca 20 min- men etter rapen- og tilbake i egen seng virker det som at det frister med mere, og jeg må opp med han- og legge til på den andre siden.

Kunne det egentlig vært greit å bare leggen han til å sove etter 20 min på en pupp om natten? Hva gjør dere andre?

Og så har jeg merket at etter jeg begynte med begge sidene har det blitt ganske mye mere gulping, gjerne en time eller to etter måltidet også. Og ett par av gulpene har vært voldsomme synes jeg. Tidligere har de vært bare ørsmå.... Kan det være for mye mat han spiser nå når det er to pupper? Hva gjør jeg da?

Ble langt dette- håper på svar....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8356633-hvordan-amme-3-uker-gml-baby/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ok å la barnet styre dette. Du høres ut som du har godt med mat, og det er vanlig at barnet har større apetitt i treukersalderen (økedager). Magesekken må jo utvides etter hvert, og det er vanlig at de gulper etter at de har økt.

Du kan legge noen tykke bøker under sengebeina på hodeenden, så plager de sure oppstøtene ham mindre. Det kan også hende at han vil ha mer kos og ikke nødvendigvis pupp. Prøv deg frem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...