Gå til innhold

øretermometer


jk76

Anbefalte innlegg

er det noen som har erfaring med dette?

 

vesla er ikke så glad i å ta tempen i rompa, så tenkte å kjøpe et øretermometer...

må jo være litt praktisk hvis man skal ta feberen mens de sover også, slipper å kle av!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, de påstår nå at det skal være like bra. I hvert fall dersom du bruker riktig teknikk. På sykehus i dag bruker vi "bare det" og så dersom da tempen er alt for høy så kan det hende vi tar en kontroll med rektal tempmål... Men jeg synes at jeg som regel får veldig stor forskjell dersom jeg tar fra pasientens høyre og venstre øre... Så jeg kan ikke skjønne at de er så korrekte?! Har derfor ikke kjøpt øre-temp her. Men det er klart, man kan ta tempen i øret som en sjekk, og dersom den er endel for høy kan man kontrollmåle i stussen... :o)

 

Men sånn er det vel forresten på jobben din også?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker bare "vanlig" termometer,men vet andre bhg bruker i øret!

 

Så på elkjøp at de også har smokk-termometer, men vet ikke helt hvordan de funker heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Braun øretermometer, kjøpt på elkjøp. Jeg har kontrollsjekket med 'vanlig termometer' når hun har hatt feber og det har faktisk skilt med 0,7 grader - øretermometeren viser lavest. Fra høyre og venstre øre kan det skille 0,1-0,2 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...