Matja Skrevet 23. februar 2007 #1 Del Skrevet 23. februar 2007 Nå har jeg endelig fått snakket med babyen min sin pappa, som bor i England. Han har snudd litt, og hadde faktisk tenkt på om han skulle komme over til fødselen. Ja, hvis jeg ville da... Og det ville jeg jo, men det er litt vanskelig å planlegge det så veldig, men jeg lovet å gi beskjed med en gang det skjedde noe sånn at han kunne kaste seg på flyet hvis han hadde mulighet til det. Han sa også at han kom til å støtte meg, og stille opp så langt det er mulig, og det er jo bra:) Han har fått seg kjæreste, og jeg lurer på om det kanskje er henne som har fått han til å forstå alvoret og at han ville gå glipp av noe stort hvis han ikke vil delta. Jeg regner med at han må skrive under på noe farskapspapirer når babyen er født?! Vi er enige om å lage en privat bidragsavtale, og har blitt enige om en sum nå. Dvs, jeg har blitt enig, og han har sagt ja. Tror ikke det kommer til å svi så veldig for ham, det er vel verre for meg... £50 er ikke så mye, men med dobbel barnetrygd i tillegg blir det jo en grei nok sum. Ca 2500 kr. Problemet er jo at jeg skal ha 80% lønn og akkurat de samme regningene som jeg har nå... Jaja, det går vel det også Han ville gjerne ha et budsjett senere sånn at han kan betale omtrent halvparten, men det kan jeg jo ikke forlange. På den annen side; hvis han vil, så skal han gjerne få lov Det største ønsket mitt nå er at vi får møtes og pratet skikkelig så snart babyen er født, at vi blir enige om navn og at han vil komme i dåpen Det blir nok en del englandsturer de neste årene, så hvis du vil være med så er det bare å henge seg på ;-) Motto: Det ordner seg for snille jenter ;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8356547-endelig/
Lunas gutt f:11.06.07 Skrevet 23. februar 2007 #2 Del Skrevet 23. februar 2007 og det hørtes deilig ut. Faren til mitt barn i utland har ikke kontaktet meg, selv om han vet at jeg er gravid. Utrolig umoden av en voksen mann. Gled deg over all kontakten du har! Jeg var innom Tyrgdekontoret/NAV på onsdag, hvor jeg fikk vite at jeg ikke får mer enn ca 500NOK fra staten, dersom ikke faren til barnet stiller opp. Jeg har også vart bekymret om jeg har råd til å være hjemme ett år med kun 80% av lønna, men jeg tenker at tiden etter det blir tøft nok. Det kan jo bli tøft under hjemmeåret også - og jeg ønsker ikke å bli helt utslitt. Det hadde vart fint med en tur til England - så jeg hiver meg på :-) Venter på at resten ordner seg for snille jenter. Må flytte FØR fødselen og håper på hjelp. I verste fall blir det helt opp mot termin.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8356547-endelig/#findComment-8358424
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå