Anonym bruker Skrevet 23. februar 2007 #1 Skrevet 23. februar 2007 jeg er 37 uker i helga, og er helt utslitt av å bekymre meg for den lille i magen.. er så redd for at den bare skal dø der inne! skjønner at det sikkert ikke blir bedre når h*n kommer ut, men jeg er så sliten... vil ha babyen ut nå!
åh.mai du skjønne gutt Skrevet 23. februar 2007 #2 Skrevet 23. februar 2007 Stakkar hvorfor er du så bekymret?? Er det noen grunn til det. Sikker på at babyen har det kjempe fint jeg. Hvis du seriøst er i psykisk ubalanse er jo ikkke det bra for barnet heller, snakk med legen din,- og ikke vær redd for å spørre om ting eller si hvordan det er . Lykke til, det går nok veldig bra. Det at vi mammaer bekymrer oss følger med, det kommer vi til å gjøre så lenge vi lever.
marikatte *i ammetåke*;) Skrevet 23. februar 2007 #3 Skrevet 23. februar 2007 Tror desverre ikke de gjør det, for de tar hennsyn til barnet først, og det har i utgangspunktet det bedre der inne i et par uker til. Engster du deg veldig skal du ta kontakt med lege/jm/føden eller lignende slik at du får snakket med noen, for det er ikke godt å gå rundt å engste seg på den måten du gjør. *varme klemmer*
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2007 #4 Skrevet 23. februar 2007 takk.. kjenner jo at den beveger seg og det ser alltid bra ut på kontroll.. men blir så redd når det er rolige perioder.. huff..skjønner at det er teit, så jeg er ikke "helt ute å kjøre".. stakkarn må jo få sove litt og.. er bare redd for babyen min!
marikatte *i ammetåke*;) Skrevet 23. februar 2007 #5 Skrevet 23. februar 2007 Du er ikke teit, for mange har det som deg og det er helt naturlig. Her har vi gått i mnd, og du har kjent masse liv og når det dabber av mot slutten blir mange litt engstelig. Vi får bare huske at det er ikke lett å bevege seg på tja, hvor stor plass har de der inne egentlig, er ikke akkurat en 4-roms;) Også har man alltids hørt noen skrekkhistorier som surrer i underbevistheten. Så stryk på magen og nyt at du enda kan få deg et par timer sammenhengende søvn, er ikke sikkert det blir alt for mye av det når h*n først er her;) Se det positive i at babyen er der bittelitt til:)
Ma-i Skrevet 23. februar 2007 #6 Skrevet 23. februar 2007 Det er det faktisk mange som blir . Psykisk sliten og fysisk sliten er nemlig en av grunnene til å bli satt i gang i uke 38, man gir som regel modningsgele, det er jo ikke sikkert at det skjer noe da. Er man over uke 37 regnes det som fullgått svangerskap altså om man skulle føde, og da er det flere grunner til å sette igang fødsel. bla mors helse har mye større betydning da siden babyen regnes som full ferdig. Er man veldig sliten så kan det være bedre å bli ferdig nå, enn å bli helt utslitt til termin eller over og faktisk ikke greie så mye. man skal jo ha overskudd til babyen etterpå også. Men dette må man ta opp med legen, muligens ved vurdering på føden. Mulig at de ikke vil gjøre noe før termin, men ofte så settere de igang ved termin så man ikke blir overtidig ihvertfall. Man skal ta hensyn til mors helse også. Dette kan jo ikke vi avgjøre, men du burde absolutt ta det opp med legen din og få envurdering og mulig henvisning til føden, ihvetfall for samtale og vurdering av deg og ditt svangerskap. Kansje det bare er litt ekstra oppfølging du trenger for å slappe litt mere av. Slik atdu ikke bekymrer deg så mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå