Gå til innhold

Mareritt?


-carina-

Anbefalte innlegg

Kan så små babyer ha mareritt?

Karsten var så tett i nesa, så etter en runde med nesedråper og snørr-tørking så havnet han opp i min seng i halv fem tiden i dag morges. Til slutt sovnet vi da begge, og jeg lå og holdt rundt han. Men når vi sover sammen sånn der så sover jeg sjelden så veldig tungt, så jeg " vet" at vi lå stille og rolig og sov begge to. Plutselig satte han i ett skikkelig utrøstelig hyl... Eneste måten å få roet han på var å gå ut i stua og vise han noen interessante leker... Skjønner ikke noe, jeg! Vet dere om det er sånn at sånne små babyer kan ha mareritt? Trodde ikke det begynte før de var littegranne eldre, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette har jeg også lurt på. I natt lå vi også å sov, og plutselig, uten forvarsel, hører vi et megahyl inne hos Benjamin. Går inn og roer han ned. Trengte ikke ta han opp, men det så ut som om han hadde mareritt.

I følge en venninne av meg som pleier å se et program på tv3 tror jeg. Det handler om en barnepsykolog som kan sette seg inn i småbarn og babyers tanker. Han finner ut hva de tenker o.l. Der sier venninnen min at han har sagt at babyer senser hva vi voksne tenker. Så hvis vi tenker på noe ubehagelig/skremmende i babyenens nærvær, så merker de det og kan få mareritt o.l.

Har aldri sett det før selv, men hun sier så. Vi har ikke tv 3, så jeg får ikke sett det. Ellers kan jeg ikke tenke meg hva de kan ha mareritt om....Livet deres burde være nokså behagelig. mating,skifting, soving sang og lek......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har skjedd med Ingrid et par ganger også, plutselig et utrøstelig hyl, og hun var helt i ørska... De drømmer jo, og har vel kanskje noen få erfaringer med hva som ikke er morsomt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amanda var forkjølet for en tid siden og da ga vi henne nesedråper og sugde ut snørret med en sånn liten dings. Hun haaatet det men vi måtte gjøre det for at hun skulle klare å sovne. Like etter at hun ble frisk begynte hun en dag å gråte i søvne mens hun veivet med armene foran nesa. Huff :( Så jeg tror de kan ha vonde drømmer ja. Men så lenge det å få nesedråper er det verste man har opplevd i verden så har hun vel ingen traumer :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...