Gå til innhold

gir dere tran??


tre små...

Anbefalte innlegg

når jenta mi var helt liten fikk ho d-dråper... men nå har jeg gitt ho eskimo... brekker seg av tran.. på flaska til eskimo står det fra 1 år.. men ho liker den så er vell bedre enn ingenting? ho får bare halvparten av hva som står på da...

 

hva gir dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er eskimo?

Jeg gir ikke tran. Har en liten stor-gulper i huset, jeg orker rett og slett ikke tran over alt! Gulpelukt er ille nok om ikke det skal lukte tran i tillegg! Men har hørt at Omega-3 går over i morsmelk, så jeg prøver å huske trankapslene selv. Og så gir jeg D-vit dråper... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kjøpte jeg på helsekosten.. er omega3 det også.. uten a-vitamin tror jeg.. smaker tuttifrutti...

jenta mi på snart 2 år nekter helt å ta tran så er ho jeg har brukt å gi det til.. men har nå begynt å gi til minstejenta også...

 

lukter litt av den også den er jo sånn fet.. men ikke like ille som tran...hihi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt om eskimo jeg heller. Jeg gir tran i morgenmelken til Benjamin. Men føler alt i kjøkkenet lukter tran. Flasker og skjeer og alt. Fysj. Men det er jo viktig at han få i seg omega. Regner med vi må fortsette med det. Er ingen store fiskeelskere i dette huset.

Så regner jeg med det blir sana-sol e.l senere. For pappaen i dette huset spiser ikke grønnsaker, så da blir vel ikke lillemann heller å spise det.Kan ikke "tvinge" ting i lillemann som ikke pappaen spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar tran med sitron selv, men den vanlige kan jeg ikke fordra. Så etter et par ukers forsøk da hun var liten, gikk jeg over til d-vitamindråper. Jeg har imidlertid tenkt å prøve litt av og til med tran - det har bare ikke blitt til det enda! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her går det i tran. gir det på liten engangs sprøyte om kvelden, har egen "transmekke" for å begrense lukta overalt. hun slurper det i seg uten en mukke... =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så kjekt da,, da er det jo ingen sak:) her var det bare brekking med engang.. prøvde noen få ganger... glad for ESKIMO jeg:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir fortsatt d- vitamindråper!

 

Ingen av oss tar tran, jeg synes bare lukta er helt forferdelig! Så noe tran kommer nok ikke inn her i huset!

 

Dråpene liker hun godt, så tenkte å fortsette med det framover!

Når bør de begynne med noe annet enn det da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør akkurat det samme som TuvaSKATT :)

Funker som bare det. Jeg syns det er viktig å få i de omega 3 og D-vitamin.

Litt dårlig unnskyldning at det lukter vondt syns jeg... men alle må jo gjøre som de føler er best :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det også i d-vitamindråper.

Vi prøvde med tran, og det gikk bra en stund, men han begynte å snu seg vekk og snurpe igjen munnen så vi gikk over til d-dråper, det funker best her i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innbilte meg at de trenger omega-3 fra 4-6 uker? Det er jo da man skal starte med tran evt. D-vitamin dråper...

Jeg har som sagt hørt at omega-3 går over via morsmelk, så da satser jeg på at gutten min får det han trenger der. Ellers er det fullt mulig å tilsette noe olje med omega-3 til grøten, så babyen får det på den måten. Så tran er vel ikke eneste løsningen, tror jeg! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei tran er ikke eneste løsning:)

men tror ikke de trenger omega3 fra 4-6 uker..... tror det bare er D-vitamin??

er jo ikke omega3 i d-vitamin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men er det ikke derfor man skal starte med tran ved 4-6 uker? Og så er D-vit en "nødløsning" om man ikke får i dem tran? *aner ikke jeg altså*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her får hun en teskje tran hver morgen..men hun kunne ha spist opp hele flaska om hun ville :P hun gaper alltid etter mer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...